Timbang Berat Blog!!

Salam.

Pernah tengok bebanan atau berat blog korang ? Aku baru je tahu pasal ni dan aku tengok template lama aku sangat berat yea. Lebih kurang 400++kb. Sebab tu la lambat loading lagi3 time internet slow dan hampeh hoho.

Jadi aku pun tukar la layout baru dan hasilnya size blog aku cuma 100++kb. Dah laju sikit time nak loading. Jadi korang bolehlah check kat iwebtool.com size blog korang.



Jangan lupa check kat sini yea huhu.


update : tutorial kurangkan berat blog

Salam.

Ulasan

Qib berkata…
Uaaa., bgus tips ko ni.,
ak rasa blog ak x berat mana pun...
masih maintain under 100.???


adakh?
Jard The Great berkata…
wa.. tenkiu2.. amat membantu la.. ehehe
Unknown berkata…
hoyee. da kurang berat. dlu almost seminit nak loading. skrg x smpi seminit. weehuu~
anN berkata…
hye! plz vote kat http://shawlsayucinta.blogspot.com/search/label/contest

no3.ANNURAIN
sharamli berkata…
rasa cam nak tukar template jgk la..hu3
sharamli berkata…
rasa cam nak tukar template jgk la..hu3
sharamli berkata…
rasa cam nak tukar template jgk la..hu3
kawie2020 berkata…
ni yg buat aku nk timbang berat blog gak nih.. hehehehehehe.. sorry.. lama x jengah...
NFA berkata…
ohooooooo.
bru tahu ada benda alahhh nyh.
hahahah~
Timbang berat aku leh? Hehehe.. Ringan jek.. Tapi kannnn.. Ko dh berwajah baru.. Hehe.. ;p
2R berkata…
blog aku msti sgt ringan =p
Kujie berkata…
ehh..ini benda penting untuk dapatkan trafik
tetapi ramai yg letak dlm list akhir nak buat

tahniah krn hari ni lebih barik dr semlm - hal2 kecik dlm hidup pun kena hargai.. :p
Sharinginfoz berkata…
thanks... for your info.. dah click sherlock ngan NZ.. bosan2 singgah le sini
nadnye berkata…
dulu pernah check.. la nie check lagi..
dah mula nak berat..hmm kena buang apa yea..?
tomamot berkata…
berat snirik da kire???

[waaa...ak kebosanan...ak nk ko0men je]
Blog aku mengadapi obesiti beb..
berat lebih kurang 195kb..
Pas tu setelah melakukan diet dan pelbagai pengubahsuaian..,dapat la 165kb...kurus sikit la...tapi still berat..haha
Tanpa Nama berkata…
akupunya blog tak tahu lagi ni...tapi selepas raya haji i anyak sungguh blog aku makan
ayu toink2 berkata…
thanx for the tips...da follow sini da..
buzymovie berkata…
blog aku nseb baek x berat sngt..x smpai 2 kg pun..haha
deCrewz berkata…
Kalau ikutkan, ringan blog sepatutnya berapa yer?
Azuan berkata…
@deCrewz

klau boleh jgn bg lebih 100kb...tapi kalu lebih sikit tue takde hal kot..hihii
Unknown berkata…
97 KB 0.17 seconds 0 seconds

huhuhuhu.. kecik nya ^_^
Unknown berkata…
97 KB 0.17 seconds 0 seconds
kecik nyee....