Free Game Waktu Dulu Kala Memang Menyeronokkan!!

Salam.

Aku baru balik dari jalan jalan dekat bandaraya Kuala Lumpur. Pusing tanpa arah tujuan. Masuk dari satu kedai ke satu kedai. Masa aku masuk satu kedai mainan untuk budak budak teringat mainan aku masa kecik dulu. Mana ada mainan elektronik macam sekarang. Semua mainan buatan sendiri.

gambar hiasan. amik sini
Permainan paling aku suka main lastik. Mungkin kalau sekarang dah jarang sangat nak tengok budak pegang lastik. Kalau dulu siap sangkut dekat leher, pastu bangga cerita dekat member pasal dapat lastik burung. Aku ingat lagi first time aku dapat lastik burung atas pokok mangga depan rumah aku. Masa tue aku darjah 4 kot! Punya le seronok sebab tue lastik abang aku, tapi aku pulak yang lastik burung tue wakaka.

Lagi aku suka sangat panjat pokok, tapi sekarang bila dah besar sangat malas walaupun mak aku yang suruh, semua pas dekat abang aku haha. Masih ingat kalau musim buah paling menyeronokkan sebab dapat makan buah rambutan ’fresh’ dari pokok rambutan yang ada dua tiga batang kat sebelah rumah aku. Buah jambu batu pulak ada satu je kat depan rumah aku, memang best la makan buah atas pokok. Rasa cam buah tue ’fresh giler’ wakaka.

Kalau dekat sekolah pulak permainan paling femes mestilah ’zero point’, mainan nie dimain dengan getah yang diikat dan kita akan lompat mengikut peringkat. Mula dengan paling bawah, makin lama makin tinggi. Zaman budak budak nie, main campur je lelaki dengan perempuan dekat belakang kelas terutama waktu rehat takpun waktu tunggu kelas petang huhu. Selain ’zero-point’ ada game lain yang lebih kurang yang aku panggil ’lubang tikus’. Yang nie main pakai tangan je!

Nie game masa kat sekolah jugak. Main laga biji getah. Sangat best game nie tapi yang main selalunya budak budak laki. Sanggup redah kebun getah sebab cari biji getah yang mantap mantap. Cari biji getah yang ada urat kat bahagian depan sebab yang tue selalu menang. Selain bijih getah,aku ada jugak ambik getah kat pokok getah yang dah kering. Cari banyak banyak, gabung buat bola. Best bola getah nie sebab kuat melantun haha.

Kalau tengok, game yang aku main dulu kebanyakkan buat sendiri. Mana ada aku pakai duit ratus ratus. Semua free. Amik dari alam sekitar je wakaka. Tapi sekarang aku tak sah kalu tak keluar duit untuk main boling, main games PES, main banyak lagi games yang ntah apape dan perlukan duit. Jauh benar beza kan huhu.

p/s : zaman budak budak memang best sebab kreatif nak buat game. Masuk hutan, masuk semak, masuk sungai dah jadi perkara biasa, tapi bila besar jadi makin malas la pulak aku nie huhu.

Salam.

Ulasan

sharamli berkata…
eh..main zer0p0int jgk?
best kan...ha3...
sampai kena rampas ngn cekgu p0n sanggup guna duit t0k mkn beli getah lain
myQza berkata…
x larat aku nak men zero point.. x larat nak bawa badan/ha ha ha ha
hasni berkata…
lubang tikus!
tak sangka kamu main jgak;-p
zaman kita kecik2 dl dah tak sama dah mcm skrg azuan
herm
mamai berkata…
pakcik juga main permainan tu hehehe
Miss FarraAqua berkata…
batu seremban ko main?

huhuhuhuhuhu..

mana tahu main dgn gadis2 kampung.
Akulah juara zero point.. Hehehehe.. ;p
ziha berkata…
wah..best kan igt mase zaman kecik dulu2..lebih kurang same permainan kite..huhu..lahir thun bp?
ziha berkata…
wah..best kan igt mase zaman kecik dulu2..lebih kurang same permainan kite..huhu..lahir thun bp?
akhis berkata…
~kecik2 dulu ske main galah pjg n baling sliper =)
Khaizarien berkata…
gile best kan zaman kanak2..kalo nk men balk sakng rasenye kene maki je..hahaha

-->>
berani kalo d beri peluang la...heheeh ;)

Khaizarien @ atie Blog
Unknown berkata…
Hahaha aku dulu main masak-masak .. best owrrr . Satu lagi main polis entry
cik husna berkata…
sam2..ak pn men cmtu gk..
baling selipar lg best..
hahaha...
tunbegia berkata…
sungguh nostalgia,

salamm,
Tanpa Nama berkata…
I have been searching everywhere for this! Thank God I found it on Google.

Thx

COLENE
[url=http://topblog.sensualwriter.com/]read on[/url]
Tanpa Nama berkata…
aku suke mem games kat kertas m3 tue ape name lupelah..
Tanpa Nama berkata…
jejalan kl tak update pon~
ces2~
HEMY berkata…
ni sume game2 yg dh ditelan zaman...skang sume game komputer..psp, wii, huhu
MR.Z berkata…
banyak nye permainan x penah dgr..hehe
Tanpa Nama berkata…
zero point tu mainan budak perempuan lah

hahaha
Unknown berkata…
main kejar2!(sampai sekarang main lg, xsedar tue)hahah
Seri berkata…
main anak patung kertas