Perempuan Cantik Vs Perempuan Tak Cantik!!


Salam.

Selalunya aku dengan member-member aku akan menaiki bas untuk ke lapangan. Memang banyak benda yang kami buat di dalam bas contoh menyanyi, sembang dan main games. Antara games yang paling aku ingati ialah menyenaraikan 5 perempuan paling cantik haha. Setiap dari kami, akan senaraikan 5 perempuan paling mantap la kiranya. Dan hasilnya setiap orang punyai jawapan yang berlainan dan ada jugak yang sama tapi jarang la.

Sebenarnya kecantikkan itu satu perkara yang subjektif. Bukan semua orang punyai citarasa yang sama. Bukan semua orang boleh sukakan benda yang kita suka!! Tak Seronok la dunia kalau semua pendapat kita semua sama je. Ada orang yang boleh terima sistem demokrasi dan ada yang tak boleh terima.

Setiap kali aku blogwalking dan kebanyakkannya memang blog perempuan la yang aku masuk memang ada masalah dengan kecantikkan diri la. Semua cakap yang diorang tu gemuk padahal 50kg tak sampai haha. Semua cakap muka ada jerawat padahal ada la secalit dua haha.

Kecantikkan perempuan sebenarnya terletak pada cara mereka membawa diri. Cara mereka bercakap, cara mereka melihat, cara mereka menghormati orang lain, cara mereka gelak ketawa, cara mereka senyum.

Jadilah seorang perempuan yang boleh menerima diri sendiri, jangan hipokrit semata-mata mahu menonjolkan diri. Satu tips untuk mengorat lelaki ialah mengawal emosi diri sebab lelaki mahukan perempuan yang mampu sabar dengan kerenah diorang yang kadang-kdang memang giler3 haha.

p/s : kenapa la aku asyik tulis perempuan sebagai perempaun....

Salam.

Ulasan

myQza berkata…
aduhai!!

aku kalau x puas hati dengan diri sendiri pun aku x mo cerita pada org.. nanti org cakap. tak bersyukur dengan apa yg ada.
NFA berkata…
aah! asal asyek tulis psl perempuan ye?
btw,sy bangga mjd perempuan.
;D
sharamli berkata…
w0it..ku xhip0krit rasanya...ha3
Hahahaha.. Aku mmg gemok.. Bukan 50kg tau.. Hahaha.. ;p

Aku rasa aku cantik weh.. Ahaks.. Cume aku tak jumpe lagi kot lelaki yg nampak aku ni cantek.. Hehehe.. ;)

~ apesal giler ko 3 kali? ;p
Anisa berkata…
hehehe
perempuan yg bijak adalah perempuan yg pandai menjaga batas pergaulan di sisi agama Allah


:)

aku suka cerita2 pasal perempuan sebab aku perempuan

kadang2 gagal kawal emosi sebab laki ni ego
Suraya I. berkata…
er..kalo anda x mnulis perempuan sbg permpuan, jd anda nk tulis prempuan sbg ape? (O.o)
Tanpa Nama berkata…
lelaki memang suka cakap cantik itu subjektif, tak penting, blablablabla...

hakikatnya, memang tetap pandang paras rupa. memang tak boleh lari.

btw, bukan semua lelaki ialah gila2. not my love. :)
mukasurat17 berkata…
u're rite dude. u're rite.

kecantikan adalah subjektif.
Seri berkata…
baru perasan. tajuk entry pun banyak word perempuan.
♪ cik katak ♪ berkata…
agreed...

tapi laki jugak yg wat pompuan naek antu...

ngeh3...
ada berkata…
setuju... tercari2 pandangan lelaki, sebab aku tak paham lelaki... so, complecated!!!!
Unknown berkata…
kdg2 perempuan xleh kawal emosi dek sikap lelaki yg kurang memahami.. dah lumrah sikap perempuan yg ada 9 nafsu sb tu ada je yg xcukup
Unknown berkata…
mane ade perempaun, sume perempuan je.
fafa berkata…
chantek itu adalah kechantekan dalaman.
;)
hisham berkata…
salam..aku stuju ngn ko..haha..aku pn cam ko gak...tq2
pudding pie berkata…
mekasih atas nasihat tu
hehehe
Ibu Ammar berkata…
berat aku lebih 50kg..so maknanya gemuk la kan..=p
kawie2020 berkata…
kawie suka pada pompuan yg jinak-jinak merpati..hehehehehehe..

senang didekati susah nk dapat... lagipun kawie kuat berimaginasi..hahahahahaha...
Faizul berkata…
cara mereka kentut.
cet!berbau..hampeh tol.
Sharinginfoz berkata…
biasalah manusia kan.. apa-apa pun sebaik2 ialah yang beriman...

Beg Plastik 20 sen

Buat Salah OK ke???
cik husna berkata…
perangai gler2 memg leh sbr..kalo wt perangai..??huhu..
thanks for the tips =)
++***hana zaty**++ berkata…
ok..sye perempuan..bkn perempaun..

hehe..

citarase lelaki mmg lain2..pompuan ckp tu cntik..dye ckp xcntik lngsong..

dok pahe toi..ngeee~~

jerawat de 3,4 calit...adekah xzantek???ngeee
ILA HonEyBuNNy berkata…
setiap org punyai pndgn berbeza ttg chatikkk..;-)
helang timur berkata…
hehe. setuju ngan entri nie. :)
cik fiza berkata…
cantik itu subjektif...
Tanpa Nama berkata…
mintak izin nk share?tq