Blogger Have NO Life!!

Salam.

Esok tamatlah masa untuk berhoye3!! Esok akan menempuh satu lagi semester yang sudah padat dengan aktiviti, program yang telah dirancang sejak minggu lepas. Kesibukan dengan aktiviti menyebabkan masa untuk belajar dan blogging semakin berkurang. Makin kita besar, tanggungjawab makin besar, pangkat juga makin besar, jadi kesibukan juga makin besar. Harap 'Future Azuan' dapat tangani dengan baik hoho.


Semalam terdengar perbualan budak budak junior mengenai blog. Seorang ada blog seorang lagi tiada blog. Aku yang ada blog ini hanya memerhati, malas nak campur dan kenyataan itu menjadikan aku seorang pemantau yang berjaya dan beriman hehe.

Yang mempunyai blog mengatakan ke'best'an berblog manakala seorang lagi membangkang macam berblog itu merupakan kesalahan dari segala segi tidak kira peribadi, hiburan, dan segala macam benda. Dan yang paling tak best bila dikatan blogger ni tiada kehidupan di alam realiti.
Hanya berpura-pura di alam fantasi. Berlindung di balik nama palsu dan muka avatar yang comel. Yang ni memang betul3 kena kat aku ni haha!!

Antara point3 beliau yang lain.
  1. Blogger seorang hipokrit, bajet muka lawa/hensem, glamer, padahal dalam realiti muka cam tongkang pecah!
  2. Bajet pandai berbicara soal politik yang hampeh. Last3 masuk lokap.
  3. Sama je cam lanun catak rompak! sebab bagi orang download free3 je.
  4. Blogger mesti tiada tak rmai kawan dalam realiti, kalau ada pun sikit sangat. Sebab itu ada masa nak buat blog.
Aku tergelak3!! Ak hanya menjalankan tugas sebagai pemantau, malas aku nak layan budak pemikiran yang tak berapa matang. Kalau blogger itu tiada kehidupan, macam mana aku boleh jadi pemantau ko adik kecik yang comel manis!! Bak kata blogger Zara, kalau tiada kehidupan macam mana kita nak tulis entri ini huhu.

Semoga adik tue akan ada blog sendiri satu hari nanti, mungkin masa tu baru dia tahu betapa bestnya ada blog ini haha. Blog ini sama sahaja seperti FB dan FS tetapi ilmu yang kita dapat darinya, aku rasa lebih berguna berbanding yang lain tu haha.

Salam.

Ulasan

Anisa berkata…
selamat melangkah ke semester baru
yeh..
dah senior
Aini berkata…
that budak sangat cetek pemikiran nye sebab 2 boleh kate cam 2..
miamiawbby berkata…
ermmm blogger xda life??mane ada..tipu 2.bgi aq blog like diary.ape yg kte wt or lalui kte tulis dlm nie.kalo blogger xda life mcm mane nk post something.m'blog nie satu hobi lorh..tmpat kte share something dgn owg.life gak ape 2.huhu
admin berkata…
stuju. orang yg tiada life tidak tahu apa itu blog. HAHHAHAHHAHHA
mamai berkata…
oh budak-budak lagi tu
Eldy Voon berkata…
Junior mmg junior.. adoi.. cuba berfikiran positif :

1.Blogging kalau 'bergravatarkan' robot cun lagi eh ?
2.Kebebesasan bersuara yang termaktub dlm perlembagaan Malaysia
3.Sharing is caring :P
4.Gua buat blog, kawan pun ada blog. Gua layan blog dia, dia baca blog gua.. siapa kata gua sikit kwn dlm realiti ?

kekekekehhh ~
kawie2020 berkata…
salam bro...

selamat menempuhi semester baru...

budak junior tu kurang tahu tentang blog kot. sebab tu dy sinis terhadap blog nih...

maafkalah.. dia org yg x tahu tuh..
zhrhtoodem berkata…
hahaha.lawak gila sapa yang cakap tuh. narrow minded kot cenggitu. tak semestinya.

hahahah

aku hanya mampu tergelak.
nEd~Ya berkata…
huaa..
blogger2 harus terasa!!
hahaha..
xpe, stiap org ade pandangan ,asing2. tak salah kan..=)
rizputra7 berkata…
hoho...jangan salahkan blog...semua ini terpulang kepada penulisan blogger masing2...kalu niat blogger tidak baik maka keluar ler blog yg merapu....kalu niat blogger baik..mungkin ada sesuatu yg boleh belajar dari blogger tersebut...
zella y berkata…
masing2 ade pandangan masing2 kan...
tp buat ms ni blogging is fun foe me!


slm kenal....=p
Wahai partner tarianku.. Ouhhhh.. Nama ko Azuan bukan nama sebenar ek.. Ish3.. Ni aku nak marah ni.. ;p

Kita takkan paham slagi kita tak melaluinya.. Try it and once u try it u will know.. No regret.. Huhu.. Aku cinta banget sama blogging.. Sbb bnyk sgt dah aku dpat.. Heeee.. ;)
sharamli berkata…
mungkin tu pendapat dy..xleh jgk nak slhkan dy 1oo%....

jap..c0mel x juni0r tu?nak pinjam pic dy..heeee...
myQza berkata…
aduhai.. cuba try suruh budak tu buat blog!
Tanpa Nama berkata…
hahahh
sodap2 jak dia ckp gtu
dia yg xda life..
NFA berkata…
ooouuhhhh~
abaikan saja org org mcm tuh.

;)
hans berkata…
aku baru buat entry pasal benda nih
xsilap 2 minggu lepas kut
tak ingat dah
bagi aku
kita kalau nak menilai benda tu biar lepas kita buat
so,maybe budak yg xada blog tu kena buat blog
haha...
nasib dia xkata macam tu dkt
silap besar la dia kalau cakap dgn aku macam tu
aku suruh dia cakap member dia berapa orang
haha
Unknown berkata…
hehe...dia kena ada blog jugak tu ;)
Jard The Great berkata…
sian die.. takda blog.. ahaha
Sufy berkata…
haha..berblog ni ada part yg bagus dan x bagus...yg pnting jgn lebey2 sudaa...best pe nanti tua2 bole baca balik blog kita kan..huhu...:)
hisham berkata…
wei,,,tp asal polis suke sgt wat road block...ha!!???
hisham berkata…
hahahahha...liverpool kalah,,,hahaha
piNky LuCiA berkata…
good luck utk sem baru..

hmm.. kdg2 pengalaman akan mematangkan seseorang.. biarlah pengalaman mengjar nya.. =)
balqissy berkata…
hehe =D no offense
chentaMAYA berkata…
satu arie nnti dy akan tao ape makne menulis~
dan apa perasaan menulis mcm kte~
kan?
nur nina berkata…
"Berlindung di balik nama palsu dan muka avatar yang comel"

haha. banyak je blogger yg guna nama & gambar sndri. budak tu xde friendster or myspace ke? same je konsep kat mende alah 2 tu. kat sana lagi la ramai guna nama pelik2. XXXcomel la. kiut2 la. :p
Unknown berkata…
erk, da tak de blog tu banyak cakap plak..huh
ketinggalan zaman tul ek budak tu, zaman skrang kan zaman blog + facebook

wink~
zaidi berkata…
pergh.azuan, pandai berkata-kata yaw.