Edisi : Kenapa Perempuan Suka Pink??

Salam.

Macam biasa, masuk je hari Isnin memang kembali sibuk. Bukan aku seorang je, semua pun sama untuk meneruskan kehidupan masing3. Masing3 punya kerja, masing3 punya tanggungjawab. Singgah sekejap di blog bagi melepaskan tekanan yang memuncak dalam diri haha.





Soklan Cepu emas untuk pengunjung/pembaca blog jangan-bukak. Kenapa yea kebanyakkan orang perempuan suka sangat warna pink? Bukan mahu kondem cuma jiwa remajaku meronta-ronta nak tahu. Pelik semua benda nak warna pink. Tapi bagus jugak! Aku suka gak tengok perempuan pakai pink nie haha..Comel gitu?? Kalu laki tu toksah la. Se 'metroseksual' mana pun ko..aku tetap pandang semacam haha.

Antara sebab yang aku terpikir kenapa perempuan suka warna Pink??
  1. Dari kecik lagi, mak bapak bagi semua benda warna pink. Dari pakaian sampai le ke alatan sekolah, mainan semua nak pink..Barbie yang patung pink tu wajib le ada! Manusia memang secara betulnya takut akan perubahan, jadi sampai ke besar secara automatiknya akan suka warna pink! Tapi bagus untuk lelaki dapat isteri camni sebab boleh beli apa sahaja selagi warna pink ahak!
  2. Sebab majoriti perempuan suka warna pink. Kira macam ikut trend la. Mana boleh kalah! Kalau member dia ada handset warna pink! Dia kena la ada laptop pink gitu haha. Lagipun memang lumrah manusia nak ikut apa yang orang lain buat kan huhu. Aku pun selalu camtu, anggukan je la apa yan orang lain buat atau cakap. lalala~
OK! Aku lupa aku sibuk aaha..Camni la jadi kalau bukak blog. Lupa terus semua assignmenta dengan kerja kerja bertambun tue haha. Ada ape3 sebab lain ke perempuan ni lebih cenderung ke arah warna pink berbanding warna lain huhu.

kalau bagi hadiah ni kat perempuan? Confirm setahun senyum depan laptop ni haha.

p/s : Entri ni ditujukan kepada Ayudeathewish..biar terbuka sikit hati beliau kepada warna pink ni haha.

Salam.

Ulasan

Anisa berkata…
pink..

tak suke laa

eeee
Hohohoho.. Ku juge tak suke pink, tapi kalau kate ko nak hadiahkan laptop tu untuk aku, aku on jek weh.. Hahaha.. ;p

Ape kate nanti hari nikah, ko pkai pink? Hehehe..
Oh lupe lagi satu.. Hahaha.. Ko jiwa remaja? Remaja ke ko? Aku baru tahu.. Hahaha..
Unknown berkata…
~ eeeeeee..katakan TIDAK pada pink..!!!
~ tak ske arr pink..!!
~ sgt keperempuanan..bkn la nk kata aku nih bukan pompuan..tp aku tergolong dlm pompuan yg sgt tak ske pada pink..!
joegrimjow berkata…
ku pon suke pink
xkire ape org kate
;-)
✿ Cik Nadyaa ✿ berkata…
Aku tade la suka sangat kaler pink tapi pink ni warna yang lembut & memang cantik kalau kena dengan kombinasi warnanya..

Lagipun,banyak orang kata pink itu untuk perempuan..jadi kenapa tak nak ambik keistimewaan itu ;)
Nazz@Purple berkata…
Penah dgr dulu..orang yg suka warna pink ni hipokrit..huhuhu..xtau betoi ke tak..kang kene marah lak ngan peminat pink..

Nazz xminat..tp cik abg tu minat..so kene jgk la pakai pink2..mayb kalo dia pakai nnti pelik..dia suh le awek dia pakai pink2..

Sedar xsedar..konon xsuke pink..nak penuh dah almari ngan baju pink je..
Tanpa Nama berkata…
hahaha..!pink color aaa
Seroja Jingga berkata…
hah? pink??
tidaaaaaaaaaaaaaakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk

sikit2 tu bleh lah..tapi kalo dah bnyak sanagt..muntah ah
Tanpa Nama berkata…
da la eja nama aku salah~
sepok kang~

aku mmg pembenci pink sejak kanak2 dulu~
dari time lahir aku dah suka itam, merah n putih~
wakakakakaa~
sila percaya~

n mmg dri dulu bapak aku tak penah nak belikan aku baju kaler pink~
sbb dia kata
'ayu cam lelaki'
malu2~
sampaikan adek aku menamakan aku mohd rahayu bin nordin~
sengal ah beliau~
nadnye berkata…
pink tu lebih ke perempuanan kot, tapi ramai juga perempuan tak suka pink..
paling tak suka lelaki pakai pink.. it's just not their colour tak macho gitu
Ibu Ammar berkata…
suke tak semestinya semua barang mesti kaler tu. aku suke purple tapi barang aku kalerful beb!
akhis berkata…
~trasa plak..=)
~ske sgt ngan pink huhuhu
sharamli berkata…
aku xsuka pink..seyes xsuka..
tp ku plik..ku byk sgt baju kaler pink....
suezen berkata…
pink nmpk sgt feminin:)
N a d i a berkata…
ramai yang mengomen di sini suma tak suka warna pink. wahaha.
dolu² igt, mesti dalam buku biodata ramai kawan² tulis warna kegemaran pink tak pon merah jambu.. skrang nih tatau lah masih sama atau sudah berubah. tapi paling best kalo suka warna ♥ pelangi
Unknown berkata…
aku suke jgk pink.
tp takdela smpi sme bende nak pink.
juling mate aku.huuhuhuh.
kalo laptop pink,aku leh trime.
tp hp pink aku xley trime.huhuhu.
Blog Eazy Izzuddin berkata…
pink?
bole la suka2
haha
xD
Suraya I. berkata…
sy suke ijau!!! \o/
cik husna berkata…
wrna apa2 pn layan jer..hehehe
mukasurat17 berkata…
Rasulullah saw pun suke pink...
pink itu chantek!!!!!!!!!!!!!!!!!!
pudding pie berkata…
aku ske biru tp pink??

tak bley trime la, feminin sgt
mcm kanak2 jek rasa
sapphire blossom berkata…
aku suke pink+black.
kinda good combination i think.
aku start suke pink sebb aku asik kutuk kaler pink.. dah tu tersuka lak kt kaler tu...
ezzati berkata…
pink kan lembut..sesuai ngan gegirl :)..


psstt..ayu x suke pink??ermm
NFA berkata…
errr...
ku suka pink.
tp takde lah gilak gilak.
just normal larh gurl suka pink.
coz wrna dia lembut.
;)
Qib berkata…
aku sukaaaaaa snagrrrtttt pink.,
hahaha.,
dr kecik emmang mom ak latih da.,
beza akak ngan ak, dia hijo, ak pink.


p/s: laptop pink memang ngah usha aa skunk..

whahahhaha
esofagus berkata…
ni macam ada perli post aku aje..haha..anyway, nice..haha
SiLv3R berkata…
Maybe x sume pempuan suke pink, tpi dah majority barang2 pempuan sume colour pink, pakai aje la..
Didi Nadhirah berkata…
rsnye kebanyakan perempuan suke warna lembut kot..so pink di antaranya
mamai berkata…
pinky itu gelaran bagi lelaki yang suka warna pink
zhrhtoodem berkata…
huhu..
mungkin lah kot.
tape lah
Nabi Muhammad pun ske pink..
heheheeehhe
aku pun suka.
aida berkata…
errrrrrr..
x brape minat warna pink la plak
Pink itu nampak jambu ....hahahah
Tanpa Nama berkata…
pink tak suke~
ping pong suke~
tapi tak reti maen
Tanpa Nama berkata…
agagaga.........! oit up n3 baru dah!
pink_butterfly berkata…
sy suke pink!


ehee~

tetibe lak!
Jard The Great berkata…
suka biru. enuf said
Fotokiter berkata…
tu je kaler yang nampak kiut..., pastu tradisinyer dari zaman dulu-dulu orang sker pink, hehehe....
A.A berkata…
haha
diz post tkena btg hidung sendri
though baju i x byk kaler pink tp gadget sumer pink
d whole set utk laptop including mouse kaler pink, camera kaler pink
syg gle
lepas ni kalau bli kete confirm nk cat kaler pink jugak :P
Unknown berkata…
hehhehe... sy pompuan tapi sy xsuka akan kaler pink... sbbnya pink tu terlalu ayu n lembut.. tak sesuai tuk sy yg lagsung xayu n lemah lembut nie... :)
Unknown berkata…
aku suka pink..sebab pink itu comel..aku nampak comel pakai warne pink...ahaks..gedik betul...