Aku dan Adik (Dah macam tajuk Drama dah!!)

Salam.

Di satu hari yang cerah dan ceria. Dalam sebuah rumah, peah (nama samaran) sedang tengok Tv atas sofa.Peah Bangun jap pergi dapur amik air. Balik je dari dapur tengok abangnya, si Azuan (aku le tu) sudah amik alih sofa tadi tu. Aku pulak tanpa rasa bersalah duduk dekat sofa tu. Dah takde orang duduk je la.

'zuan! tempat aku ni' kata peah.

Aku buat tak tau je sambil makan kuaci yang baru dibeli dari kedai depan rumah.

'bangun la..bangun' kata peah lagi

'alaaa...duduk la kat lain, banyak lagi tu' aku mula jawab

'Tapi orang (bahasa peganti 'aku' kat rumah) duduk sini dulu la' cuba pertahankan haknya.

'Eh2!! mung dok lahir lagi aku dah duduk sini doh' jawab aku. Tak mahunye aku mengalah ngan adik bongsu aku ni ekeke.

Dia pun apa lagi blah la wei..takkan menangnya lawan aku.

Tetiba pap!! satu bantal singgah atas muka aku. Aduh! terus aku lari sambil nangis panggil mak huhu .

nie gambar masa kecik2!!

Itulah aku di rumah. Selalu dibuli oleh adik aku ekeke. Perasan je mamat ni. Takde kena bulinya, sebab adik aku tu hormat lagi abang dia ni. Kat rumah normal la main campak campak bantal, tukul, kipas bagai nie. Asalkan jangan depan mak aku dah. Tak pasal2 lagi sekali kena ceramah huhu.

Salam.

Ulasan

BULLET berkata…
ko yang buli adik ko ropenye...cit
nur.sa berkata…
seb baek tak baling lesung batu :P
Tanpa Nama berkata…
adek aku pun suka buli aku..
law tak caya ko bace la kat entry aku tajuknyer di rasuk puaka peti ais..
mangkuk betol beliau tuh
mamai berkata…
adik beradik bergurau tak aper jgn terlbih udah la nanti tangan naik muka hehehehe
cik husna berkata…
come lote ko ngn adik ko kcik2 ek..mix rupanyer..hahha
Tanpa Nama berkata…
hahaha..mmg biasa r mesti kalau sape lari je duk kat sofa yg panjang or tempat yg plng best cpat je ada peganti..kalu ms kecik dulu siap main cop lg tu..huhu..
sayu=pilu berkata…
hahha aku ingat kan dia curah air kat muka ko nasib dia baling bantal weh...
Watierman berkata…
Ini yg bonda tak suka ni...mula 2 rebut kerusi..nanti2 berebut kuali tembaga...periuk tembaga bonda...dah2 tak kan lah MONTOT kamu beso benar sampai tak leh kongsi dgn Adik...sebagai Abg cuba bawa beralah sekali sekala...nak menang memanjang!!!
kawie2020 berkata…
hahahaha.. aku pon camtu gak dulu2..hahaha...
pagi yang gelap kini sudah terang...
aku adikmu dan Engkau abang....hahahah
myQza berkata…
tu dululah.. aku ngan abang aku..

adik aku lahir aku dah besar panjangdah...

ha ha ha
green berkata…
same laa kite..
ak sorg je perempuan..
berani arr x bg ak menang..
haha
Haiiii la peah.. Nasib badan ler dpat si azuan ni jadi abang.. Sgt penyayang.. Hehehehe.. ;p
chokio_nia berkata…
comel ah gamba tu..tapi aku rase cm jah beza je ngan ko..haha
Qib berkata…
hakhak,/
comey je cter ni.,
eleh.,
manja sangat la kotuh>>

hahah ;P
ewekk
aku abgitau mak kamu mau?

hehehe~
hasni berkata…
hehe
ko la y buli adik
bukan adik buli ko
paling xleh handle part
lari smbil nangis panggil mak;-p
ezzati berkata…
ko nangis??...kuang2
Tanpa Nama berkata…
kalau aku hantam je pakai kayu
keke
yoro okino berkata…
fatt kejamm
aku setakat kasi penmpar tu biasa laa
dak2 kecik skunk kuang ajor laa
orng ckp bukn nak dgr
sja cari nahass
huhuhuh
ThE kOpi suSU berkata…
huh sian adik kamu...
Seroja Jingga berkata…
kalo akaklah kamu buat cam tu,
akak baling ko dgn blender
DilOt berkata…
huhu sabau jela..

nasib baik bukan lesung batu yg jadi sasaran..kalau tak..pecah la lesung tu nnt...