Cara Download Video Dari Blogspot Atau Vimeo

salam. beberapa hari lepas aku stuck untuk download satu video yang aku berminat untuk tonton, kalau tunggu loading memang ambil masa, aku selalunya guna keepvid untuk download video dari youtube, dailymotion etc. tapi disebabkan video ni dalam blogger - yang jenis muat naik sendiri, jadi memang takde harapan untuk guna keepvid.

cari punya cari, aku jumpa di laman forum anandtech tentang cara nak download dari blogger atau dari mana-mana streaming site, memang mudah dengan menggunakan add-on firefox yang dikenali sebagai downloadhelper. terpaksalah install balik firefox sebab aku sekarang memang guna chrome aje sampai ke sudah! tapi disebabkan nak sangat tengok video tu, aku try and test!




Hasilnya memang memuaskan hati. boleh kata penggunaannya sangat memudahkan aku untuk download mana-mana video di internet. selain blogger yang susah nak download, add-on ni jugak membolehkan korang download dari vimeo.

korang boleh copy url link download dan masukkan ke mana-mana software mendownload korang macam orbit atau idm. korang jugak boleh direct download dengan firefox, selalunya lembao kecuali line internet korang memang power!

kalau nak cuba memang sangat dirokemen. terbaiklah add on ni!
assalamualaikum.

Ulasan

Qib berkata…
bro chrome x leh ke?? wuwuwuwu
Azuan berkata…
xleh..ni add on firefox
Unknown berkata…
dah download cne nak gune plak >.<
Azuan berkata…
nak guna kena pkai video player le...
Unknown berkata…
Great Site I Love This Site,Beautiful Template's Great Tutorial's Great Design's And All Feature's :-)
Free Blog
Tanpa Nama berkata…
O m g!
Fuck me hard ,:'(
not function
Tanpa Nama berkata…
salam bro....sy juga kaki download movie, tp sejak akhir2 ne kaki upload movie dh pandai hack video diorang spy kita xboleh copy,sebab xde URL....jd bro tau x cara nk download video yg xde URL video ne.......
contoh la kan...... dr blog neh.....
" http://www.acg-tube.com/kusinero-cinta-2014-episode-55/ "
ade sape2 tau x cara nyer.......
mohon share leee..... ^_^
Unknown berkata…
Wah, baru tau kalo di firefox bisa ada untuk buat download video..
aq taunya pake FlashGet

BokePreviews | Preview Video dan Download secara Gratis! IDM Supported!

Mantab dahhh...