Pendekkan URL Untuk Twitter!!

Salam.

Aku sebenarnya dah lama join twitter ( bagi yang takde akaun buat sekarang dan add aku haha..) tapi amatlah tak aktif sebab tak tahu cara menggunakannya. Tapi baru-baru ini terbuka pintu hati aku untuk bukak balik dan belajar serba sedikit mengenai Twitter dan sebenarnya twitter ni mampu untuk menarik pembaca ke blog aku. Walaupun sedikit sebab aku baru je aktif balik dengan twitter ni haha. Jom Join aku kat twitter dengan klik 'join the conversation' pada widget twitter aku kat sidebar.



Berbalik kepada cara untuk pendekkan URL kat twitter tu, sebenarnya aku curious giler nak tahu pasal ni sebab tengok orang lain tweet pendek3 je. Aku malu la nak tweet panjang3 haha.

Langkah 1

Korang masuk je laman web Bit.ly

Langkah 2

Masukkan URL korang kat bahagian 'shorten'. Klik 'Shorten'. Maka kelaur link pendek ke blog korang. Copy and Paste je kat Twitter.

Siap dah.

Ada satu kelebihan bila korang guna bit.ly ni iaitu korang boleh tengok bilangan klik ke blog korang macam aku punya kat bawah ni huhu.


Ok. Nak sambung buat lab repot haha.

Salam.

Ulasan

Qib berkata…
Erm.
ak x aktif gak twitter.
nnt tenet lju br boleh kot.
x dapat wat lg torrent..
huuhuhu..
sedihhh woooo..
beli cd cetak rompak je aaa




also click on ur nuffnang ads..
sharamli berkata…
lab rep0rt?

da ad s0ft c0py akak2 seni0r?

ha3
sharamli berkata…
lab rep0rt?

da ad s0ft c0py akak2 seni0r?

ha3
Aku ade gak.. Hehehehe.. Tapi tak aktif.. Sbb seyes aku tak reti nak gune.. Dan malas nak explore.. Ape kate ko tolong handle twitter aku.. Hohoho.. ;p
Suraya I. berkata…
\o/ ade twitter gk tp xpenah tau fgsi2 dlm tu har2~
apan lee berkata…
dah lama kot tak bukak twitter.
ezzati berkata…
menariks..thanks for sharing