Edisi : Kenapa takut gemuk? Nak kurus je?

Salam.

Bila aku balik kampung je. Jumpa kakak-kakak aku. Aku perasan mesti yang selalu diorang bualkan tentang size badan. Bukan kakak aku je kot. Mana-mana perempuan pun sama kot. Lelaki pun sama je tapi lelaki nie kalau perubahan tue ketara sangat. Macam member aku yang tiba-tiba je kurang berat 50kg. Mesti la nak tahu kan. Kalau orang perempuan sikit pun boleh perasan lagi. Memang lelaki tak leh lawan tang tue.

Kenapa takut gemuk?

1. Selalu sangat kena perli..

orang kurus pun kena perli gak ape..

2. Susah nak bergaya

dunia dah maju...banyak kot baju XXXL..

3. Orang kalau pilih jodoh, mesti pilih yang kurus..


kalau dah jodoh, tak ke mana..

Semua gambar amik sini

Memang betul gemuk tue tak menakutkan tapi macam macam penyakit yang selalu menyerang orang yang berbadan gemuk terutama diabetes. Bla3 tentang penyakit (sila tanya orang yang lebih pakar). Jadi disyorkan sangat untuk korang makan secara seimbang dan bersenam (juga tanya yang pakar). Aku pun sama kena selalu bersenam kot huhuu.

mahu tanya : antara lelaki dan perempuan..mana satu yang lebih takut gemuk?

Ulasan

devoted lily♥ berkata…
biasela 2..
manusia mana pnah puas..
sume orng nk nmpak cantek..
org pmpuan takot gemok takot ta cantek..
hehe
Unknown berkata…
manusia penuh dgn kehendak dan cita.(short:kehendak)
pmpuan kot, laki ok jer, ape2 pon confident is the key, confident=beautiful+sexy.hi2
Unknown berkata…
manusia penuh dgn kehendak dan cita.(short:kehendak)
pmpuan kot, laki ok jer, ape2 pon confident is the key, confident=beautiful+sexy.hi2
Noorliyana Rashid berkata…
pompuan opkos plg takut
mukasurat17 berkata…
maknyah lebih takut gemuk. ahaks!
Azuan berkata…
maknyah memang sah wakaka
sharamli berkata…
tapi kal0 kurus p0n byk penyakit gak...hu3
Azuan berkata…
tapi kurang la kot...
Uhuk uhuk.. Takde orang nak kat aku.. Waaaaa.. Nak kurus nak kurus..
Azuan berkata…
ye ke?? bukan ke ko ni ramai peminat ngee...
Nurul Ain berkata…
mestila perempuan lg tak0t gem0k..

*kagum dgn kawan2 y bleh turunkan berat badan*

(^.^)
myQza berkata…
aku gemuk!

releks jek.. ha ha ha..
Azuan berkata…
positif tue penting huhuu
hasni berkata…
aku kurus
tp nk gemuk;-p
n xtakut gemuk
Azuan berkata…
wah nie lagi pelik hihi..
akhis berkata…
~senang nk cri fesyen baju yg best2...
~bju best2 byk jual utk org kurus langsing jer
Tanpa Nama berkata…
maknanyer azuan pun....chubby la eh?:D
ami auni n auji berkata…
aku gemuk tapi rileks jer.. yg tak tenang idup mak aku jer.. sbb dia risau takde org nak kawin ngn aku.. huhu.. tapi aku rasa gemuk ke.. kurus ker semua tue tak penting.. yg penting hati.. tapi kan org sekarang nie mana pandang tue semua.. rupa dan saiz badan gak diorg tgk.. aku orait je tapi tak suka bila ada org ngate aku gemuk.. especially org yg teristimewa kat hati.. kalu tak nak org gemuk jgn arr date ngn org gemuk.. titik..
<--------------kekadang kite nih ader perseption sndri,,kalau leh tak nk gemuk ler,hihi
pak long berkata…
salam buat azuan...
gemok cun no hal...hati tetap bahagia..tak yah beli tilam..hehehe
joegrimjow berkata…
hehe
kene tgok wesbite ku ni
huhu
Tanpa Nama berkata…
gemok kekadang comey~
hahaha~

diet2~
mawar_berduri berkata…
saya...(angkat tangan)
saya takot manjadi lebih gemuk...sbb skrang pun ade org yang suke cakap saye Gemuk....Jahatnya mereka tu !!!
zhrhtoodem berkata…
typical thinking - gemuk tak cantik
gemuk tak sihat

tapi ade je gemuk yang sehat
macam kawan aku.
huhuh.
Ibu Ammar berkata…
yang penting sihat dan bahagia.. kalau asyik terpengaruh dengan -ve thinking sampai bila pun takkan rasa happy. makin stress, makin mudah gemuk. lagi bahaya.
Nazz@Purple berkata…
Nazz tak la gemuk..kategori kurus la lagi..tp perut buncit..masalah gak kan..:(..sekarang tgh berusaha nak kempiskan..
Unknown berkata…
aku taknak gemuk psl nanti sluar sme takleh pakai
kne beli sluar baru
tak ke membazir tu?
huhuhuhuh
Tanpa Nama berkata…
klu nk kurus jgn kurgkn mkn
just kurgkn mknn blemak
eat more protein!
akira sendoh berkata…
ada org yg kisah..ada yg tak ksh..perempuan la lebih2 lagi..cuba tgk...perempuan leh trma lelaki gemuk..tp lelaki leh ke trma perempuan gemuk?? sgt jarang la..

akira? mesti ar nk kurus..huu..telinga..hati..tak sanggup nk trma kutukan..huhu
Unknown berkata…
sweet la pic2 tuh~
Unknown berkata…
hi..manusia yang gemuk nak kan kurus dan yang kurus lak nak gemuk. Be your self..