Pagerank Google : Aku baru Tahu Maksud Disebaliknya !!

Salam.

Jam menunjukkan angka 3.35 pagi. Aku masih belum dapat tidur~ konfirm esok aku bangkit lambat..

Jadi bagi membuang masa aku, aku pun membuat penjelajahan blog iaitu blogwalking dari satu blog ke blog yang lain dan baca sahaja apa topik yang menarik perhatian aku tanpa sebarang komen atau laungan di shoutbox.

Aku singgah di satu blog yang menerangkan mengenai google pagerank. Seyes, sebelum nie aku buat tak tahu je pasal pagerank nie sampai la ke malam nie. Kalau ada pun aku just check tapi apa benda tue aku pun tak tahu.

Pagerank Google ini merupakan satu ranking yang dari google atau lebih kepada popularnya sesuatu web. Pagerank googlr bertujuan untuk meletakkan 'keyword' kita pada kedudukan teratas pada carian google. Kiranya semakin tinggi pagerank sesuatu web, semakin tinggi tempatnya dalam kedudukan google. Paling tinggi 10, paling rendah 0. Kebanyakkan blog-blog popular mempunya pagerank yang tinggi.

Cara nak check Pagerank?
Sila di sini. 

Pagerank untuk blog jangan-bukak


3/10?

kira ok la tue kan ~ sebab aku ingat dpat telur ayam je sebelum aku check haha.

p/s : nie entri sepatutnya post semalam tetapi aku tertidur depan laptop sebelum taip habis entry nie hihi. Salam.

Ulasan

Asfan Ash berkata…
PR lebih berkesan kat BLOGSPOT! aku tuka domain habis harammm tinggal telur ayam
Ema Razali berkata…
hahha bole pulak tertidur depan laptop ^^
Azuan berkata…
ARC : Baru ku tahu~

ema : boleh je haha~
Unknown berkata…
salam zuan~

hehehe... thanx ats info itu... sy pun xtau... bru skang tau... :)
Aus MeLankoLik berkata…
da pr3 , cayalah bro ! hahahak .
sharamli berkata…
hak3..da try cek dulu...bl0g yg femes p0n dapat lebey kurang jugak..hu3
joegrimjow berkata…
wohoo
ok sangat la tu 3
huhu
Naz berkata…
PR memang penting utk memudahkan web/blog kita ditemui dlm search engine... nak naikkan PR, kena bnyk wat link exchange dgn web2 yg ada PR yg tinggi.. :)
tunbegia berkata…
sungguh nak popular kannns,

salamm,
Tahniah.. Metamorfisme Diri makin hebat.. Heeehee.. :)
░█░░░█░█░▄▀░█▀▀░░░░▀█▀░█░█░█░▄▀▀░ ░█░░░█░█▀░░░█▀░░▄▄░░█░░█▀█░█░░▀▄░ ░█▄▄░█░█░▀▄░█▄▄░░░░░█░░█░█░█░▄▄▀░
Azuan berkata…
dr.farhana : sama-sama

zack : apakah??
mishl i n z berkata…
ha ha lin punya PR hanya 1 je =)