Rabu, 28 Oktober 2009

Kain Pelikat ke Kain Pelekat !!

Salam.

Layan je lagu kain pelekat ni.



Lirik Lagu Kain Pelekat





Kain pelikat lalalala
Kain pelikat lalalala
Kain pelikat diguna aneka cara

Kain pelikat lalalala
Kain pelikat lalalala
Kain pelikat diguna disini sana

Pakaian istimewa
Berangin-angin keliling
Kelengkapan tudung kepala
Ibu menggendong anaknya

Ke kamar rehat sesuai
Bila kenduri dipakai
Pelikat buruk dielak
Bertenggok koyak

Kain pelikat lalalala
Kain pelikat lalalala
Sarong pelikat selesa memang selesa

Kain pelikat lalalala
Kain pelikat lalalala
Kain pelikat diguna semua ketika

Kegunaan Kain Pelekat.

  1. Dipakai oleh lelaki ketika mereka bersunat. Bahaya wei pakai seluar masa ni. Percayalah sebab aku pernah mengalaminya haha.
  2. Digunakan oleh ibu bapa untuk dijadikan buaian untuk membuai anak-anak kecil yang suka tidur dalam buaian di saat-saat buaian yang sepatutnya digunakan tidak dapat digunakan.
  3. Kebanyakkan digunakan oleh orang lelaki untuk menunaikan solat, pergi ke surau/masjid, majlis-majlis ilmu dan macam-macam majlis lagi.
  4. Ada juga digunakan ketika bermain futsal/bola sepak/bola jaring dan sebgainya tapi nama sukan tersebut hendaklah ditambah kain pelekat di belakangnya. Cth: Futsal kain pelekat.
  5. Dijadikan idea untuk pereka-pereka fesyen. Boleh tengok dekat kain pelekat perempuan (maksud aku kain yg perempuan pakai yang corak petak-petak macam kain pelekat) takpun boxer lelaki ( yang petak-petak gak!)
Cara Pakai kain Pelekat


Pelancong pun tahu nak pakai kain pelekat, kalau orang melayu tak tahu. Malu den!!huhu


Ada orang yang tak suka pakai kain pelekat sebab takut terlondeh. Tapi aku cakap takkan terlondeh punya kecuali korang sendiri yang londehkan haha. Ini dijamin oleh ISO dan SIRIM sekali.

Tapi ada ramai perempuan cakap lelaki pakai kain pelekat seksi..hihi yeke?

nota kaki : Pakaian melambangkan personaliti. Pandai-pandai la pilih pakaian yang sesuai dan yang penting tutup aurat.huhu

nota kaki2 : Ada orang tanya link download The Ugly Truth, entri semalam. Tekan sini.

Salam.

26 ulasan:

zaiMi berkata...

aku suke pakai kain plekat.. brangin je.. haha

ada_hairuni berkata...

pic no 3 tu macam nak bersilat je. hihi..

nurul husna binti ibrahim berkata...

rembat kain pelekat baru abah wat kain telekung..ngeee~~

nur.sa berkata...

perghh.label entri kan maen banyakk. sure tinggi trafik.. ahakss..anyway, lelaki melayu sape x reti pakai kaen pelikat malu ler.. sama nge pompuan kalo tak reti berkain batik..:P

minTanG_teLip2 berkata...

pErgh!. .ciAp Ade cAre2 nYe Lagik

~hannaicha~ berkata...

haha!lawak la..yg tang tnjuk cara kai die.=p

farah berkata...

siap ada tutorial plak.

ahhaha

ellenyna berkata...

yea, lelaki kalau pakai kain pelikat, nampak baik je. hahahha :)

imHepPie berkata...

aku org mlayu x tau pakai kain pelikat malu x...

Ayu berkata...

hhehhe.. baru pagi tadi dengar lagu kain pelikat nih kat radio sinar.. best sore budak dua org tuh.. skang ni dah ajdik mak bapak budak dah kan....

haah .. akak suka kalu hubby akak pakai kain pelikat.. seksi seyhh..terutama bila mlm nk tido tu.. tapi kalu org lain pakai akak x berapa nk gemar la pandang.. hehe..

Farhana berkata...

Haah.. Lelaki pakai kain pelikat sama mcm pompuan pakai baju kurung.. Ayu dn seksi.. Hahahaha.. Sape model kain pelikat tu??? Hehehehe.. ;p

kawie2020 berkata...

aku suke pakai kain pelikat... senang angin masuk.. senang angin keluar..hahahaha

zaradgreat berkata...

hahahahahaha.
tak reti memang wat malu lah.
ish3

ahsfantasy24 berkata...

kai leklok t xtlondeh la..
;)

hasni berkata...

huhu
suka laki pakai kain pelekat
wah
so sweet ni
hehe

cik ian@aH Lian~ berkata...

lelaki dan kain pelikat.
nampak sweet.
lagi2 kalau dia memang sweet.

eh, ape cik ian ngarut neh?

mamai berkata...

tak suka pakai kain pelekat terutama masa nak tidur...hehehe banggun pagi lain yang jadi

Lala berkata...

hahahha..siap wat demo tuh...huhuhu...anuar zain sgt comel la masa kecik...hahah

dotblogspotdotkom berkata...

kain pelikat juga blh buat selimut... tapi nipis la plak...huhuhuh..

oraik gak kain pelikat...

tapi la nih ramai pompuan buat seluar dari kain pelikat.... huhuh

pudding pie berkata...

lelaki pakai kain pelekat, pompuan pakai kain batik
hahahaha, mmg seksi

Jard The Great berkata...

aku rasa entri neh chumel sgt laa.. ahaha..

Fatt Chin Choy berkata...

memang seksi wei

Mawar_berduri berkata...

dulu mase kat Hostel..nampak dak lelaki pakai kain pelikat pg surau cam hensem je walaupun pd hakikatnya tak hensem mane pon....ahax .. :)

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Tanpa Nama berkata...

Hello!!! jangan-bukak.blogspot.com is one of the most excellent informational websites of its kind. I enjoy reading it every day. jangan-bukak.blogspot.com rocks!

日月神教-任我行 berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

BLOGGING

Get this widget

FILEM @ MOVIE

Get this widget

DOWNLOAD

Get this widget
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...