Mencarut Jadi Femes..Jom!!

Salam.

Dulu masa kecik ada arwah ayah akan rotan kalau kami adik beradik bergaduh guna bahasa kesat-kesat. Kalau perkataan bodoh dah kena rotan, 'nanti diri sendiri jadi bodoh kan, baru tahu'. Arwah ayah memang pantang sikit kalau anak-anak dia mencarut, mungkin sebab tu la aku sampai sekarang tak biasa nak mencarut ni.

Tapi aku tengok remaja sekarang nie biasa je mencarut-carut, macam perkara yg wajib ada dalam setiap perbualan,

FUCK! BUTOH! BASTARD!

kadang-kadang dekat orang tua pun dah tak tahu nak hormat. Ingat diri hebat sangat, lagi lagi kalu dduk ramai ramai, mula la kepala naik minyak! macam dunia ni takde kuasa yang lagi hebat. Tak takut langsung!

Aku pernah sekali pergi rombongan, dalam bas la, tetiba ada sorang minah ni, duk marah-marah dalam bas. Mencarut bagai! yang paling melekat dalam kepala hotak aku ni "Fuck la wei! jangan sampai aku cakap kat kakak tu yang kubur masing-masing". Subhanallah!! Last2 aku dapat tahu yang kakak tu nasihat minah ni supaya pakai pakaian yang senonoh sikit sebab masa tu minah ni pakai t-shirt lengan pendek je (terlampau pendek sebenarnya).

Ada satu lagi abang aku, memang kuat gak mencarut! Kalau ada majlis kahwin tu, dia la yang paling jadi perhatian sebab carutan dia. Bukan niat dia sebab sebenarnya dia ni melatah kuat haha. Tahu tahu je la kalau orang melatah ni sah sah perkataan tak elok yang keluar ( Heran bin ajaib di situ ).

Semalam MU kalah. Aku tak tengok sebab aku belajar Aku gelak besar haha. Kalau LIV kalah malam nie, lagi besar aku gelak hahaha. Tanda Benitez nak kena pecat!

Okay, chow dulu. Petang ni exam subjek susah tahap petala 36! harap dapat score dengan hanya berbekalkan past year question hoho.

Salam.

Ulasan

Anisa berkata…
terry terer semalam.
hohoh
thats why la chelsea menang!

abg kau melatah?
kalau aku lak..
ayah aku yg melatah..
aduh~~
macam2 words terkeluar
tp bukan niat die...

:)
Taufik Jusoh berkata…
hahah!
melatah ni memang x leh nak kawal.
so kadang memang terkejut jap dengar perkataan2 yang terkeluar dari mulut org melatah ni. tapi nak wat camne dorg takde niat. hoho!

btw, goodluck!
Atiqah berkata…
sy pun cmtu..sebut 'mampus' pun dh kena piat telinga..'aku' pun diharamkan dlm umah..so kami adik beradik sebut 'orang' dan gelaran masing2..hehe..di kalangan kwn2 sebut 'kte'..tp kalo mrh ckp sorg2 bru sebut 'aku' la..haha..kalo kat umah nk sebut tu kena bisik2..so, x leh mrh2 la kat umah kang kena piat telinga..
Unknown berkata…
oooo
suke yek man u klh?? xpo2
hehe

nway, part mncarut tuh
it's ok but depends to sape yg kne carut laa~
slalo mncarut gak tp gne IM language
like wtf, bif, bla bla
hehe
cik husna berkata…
haah..btul jgk..pmpuan pn slmber sbut f***..lg2 kalo nk lpaskn geram kt fb ker..huish..dasat2..
Jard The Great berkata…
huuuu.. seb baik aku bukan jenis yg melatah...
green berkata…
aku pun tak suke orang mencarut carut ni.Lagi2 dpn bdak2.
Mengajar namanye..

uit..ak fan man u taw!
zhrhtoodem berkata…
uish
bahaya2
agak tak sedap lah kalau dengar kat orang kita mencarut
huuuuuuuu
dOrmantWriter berkata…
konsep menlentur buluh tu sudah tidak diterap dalam kehidupan harian kita.... tu la jadinye

aku dulu besar kat kampung... maklum le binatang BAB 1 nih byk kat kg... bila marah sebut je binatang BAB 1 nih.,.... mau kene cili mulut aku....


lps tu serik dah.. tak sebut lagi.. kalau sekarang nih anak mencarut.. maka ayah buat tak tau je... cuba sesekali cili mulut depa tu... baru le tau...
Tanpa Nama berkata…
ada gak ek lelaki melatah
PuanPepel berkata…
haha,.... aku kenal sorang pakcik beca kt melaka... humangai..kuat giler melatah... kalau salah tepuk..maw melelong becanye...

gudlak... :)
kawie2020 berkata…
aku rasa kalau mencarut dalam omputih nampak sopan sikit... hehehehe.. mencarut pon sopan gak ker? hahahahaha...
Tanpa Nama berkata…
yea...
dedulu klu berani ckp pktaan 'BODOH' mmg nak kena cili je mulut ni dgn mak abah...skrg pktaan 'bodoh' tu dah mcm ayat yg 'wajib' ada pd budak2 sekolah kan??

hmm..tu menunjukkan budak2 skrg tak hormat org tua.
ezzati berkata…
kitorg lg la...adek bradik pn xde ckp aku ko..kuang2...
ezzati berkata…
..tp, aku ske ckp "shit"...m'carut ke tu??heeee
Ayu berkata…
bodoh tu kira mencarut jugak ke??
Qib berkata…
haha.. opss.,
mencarut dalam entry leh??
lam real life xda la...
;PPP
hisham berkata…
kalo benitez kena pecat klantan bli die...
myQza berkata…
apa motif letak gambo panda/
JijahJambu@Jj berkata…
ada sejenis penyakit yg mana orang tu tak bley kawal ape dia cakap ... n dia akan ulang ayat tu sampai la satu masa ayat tu berubah dengan sendirinya ... mula macam geram je terutama bila orang tu sebut nama kita
>>>(nama orang)+ menda yg mencarut-carut..
tapi dah lama kenal .. baru la paham .. ooo orang ni saket .. jgn laa sampai kite kena penyakit tu ek .. malu sehh .. mana nak letak muka
hasni berkata…
huhu
btl2
xelok
hehe
Unknown berkata…
aku pantang dgr org mncarut especially pompuan yg muda2... tah pape.. muka nmpak lembut habis.. tp mulut mcm longkang..

nak je aku cili2 kan mulut.. tp dh mak nya tak marah takkan aku pulak nak melebih..
khasyikelvin_ berkata…
oantang sungguh.
lagi2 ckp dua binatang
yg haram tuh.
memang nak kena...maki~
beskot berkata…
bkn nk menudoh..
tp budak² zaman da terlalu bebas sgt..
bahye..
Solehah berkata…
hmm..aku sensitif kalau org mencarut kat aku..samada aku naik darah ataupun aku nanagis..hehe..
kenapa kalau melatah sebut menda yang tak elok2.. ehhehehe
xsuke gak mencarut. heee.
-cumill incik panda =)
MsAnisSyahirah berkata…
jarang nak mencarut, kecuali marah terlampau..

err, tapi aku biasanya marah diam..hihi...

tapi kekawan aku ramai yg suka mencarut..huhu...

camne nak ckap tah...
pudding pie berkata…
kadang2 terlepas gak mencarut nie
ish2
huhu... kadang2 klau terlalu marah tu dengan tidak sengaja akn terkeluar jugak perkataan yg x manis ni.... tapi ianya tidaklah boleh memfemeskan diri...memalukan diri ade la kot...
Ouh.. Bnyk gak update kamu ni.. Tapi awat tak kuaq kat ku pny dashboard.. Hurrmmmm..

Mncarut dh jadi mcm trend dh skarang.. Kalau kita diajar dari kcik mgkn bnda ni blh dikurangkan.. Ataupn pmilihan kawan yg btoi.. Kdang2 kawan2 bnyk ajaq bnda tak btoi kat kita.. Tapi sbg mnusia yg ada akal, kita kene laa fikir sbg seorang manusia.. ;)
Lea Isnawi berkata…
a'ah...
org muda skrg suke benor sbut
WTF or WTH...
isk....