Same Tab Atau New Tab?

  • salam. ini merupakan entri ringkas tambah sticky mode yang ingin menanyakan pendapat korang, sama ada korang memilih untuk menggunakan same tab atau new tab untuk link di dalam entri? kenapa?

  • same tab nie bila link yang diklik pembaca, maka link tersebut muncul di halaman yang sama. jadi bila pembaca nak meneruskan pembacaan blog kamu diorang terpaksa klik 'back'. 
  • new tab pulak bila pembaca klik, maka akan page link tersebut akan keluar di new tab. ini yang aku aplikasikan dalam blog aku ni. tapi aku ada terbaca yang pembaca kebanyakkan tak sukakan cara ni, member aku pun ada cakap benda yang sama, tapi bagi aku cara ni macam lebih mesra pengguna aje. hehe.

  • jadi, bagaimana pendapat korang? aku akan buat ini selama 3 hari dan komen kalian akan aku masukkan dalam entri dengan link blog korang minggu depan. bagi yang tak mahu komen, bolehlah emelkan kepada aku.  ( emel ada kat bahagian contact! )

         amaran awal : terima kasih pada yang mengomen ya! hehe.

Ulasan

Biey berkata…
lagi suka guna yang new tab sebab bila page kita banyak link jd takkan nak tekan back banyak kali.. so new tab is more practical i guess..
puteri ain berkata…
i prefer new tab :)
Aidanatasya berkata…
bagi saya... sy lebih suka new tab, mls nak klik 'back'
Arrrrr.. Tuan blog.. Saya plak, lagi suka kalau link-link dekat blog ni kan..

Di klik je, terus pergi ke CAHAYA YANG RIANG GEMBIRA..

:p

Aku walau blog mana pun aku pegi, ada yang wat new tab ke same tab ke, kalau ada link, aku akan tekan bhagian tengah mouse.. terus masuk tab baru.. senang..
GreenLava berkata…
Saya suka blog yang tak guna target=_blank, supaya saya sendiri dapat pilih samada nak buka dalam same tab atau new tab.
Kalau tuanpunya blog dah setkan new tabm, saya takkan boleh memilih.
MizzTina berkata…
sy lebih suke new tab...sebab tu suke right click...blog sy sendiri sy buat mcm tu...hehehe
intan.maisarah berkata…
saya suka new tab, :)
ftrhd berkata…
kalau aku, semua link dalam blog aku kebanyakkannya aku lebih suka letak new tab sebab aku tahu ramai yang annoying kalau buat same tab sebab kena reverse bila nak baca page sebelumnya...err faham ke apa aku cakap ni??

- Fitrihadi.com -
NFA berkata…
i like new tab!
(:
The Sharkox berkata…
open link at new tab adalah lagi enak