Langkawi dan Tutorial Label Terpilih!!

Salam.

Petang tadi, exam last aku. Memang tengah seronok ni walau exam mengarut je jawab, sekurang-kurangnya aku jawab la jugak huhu.


Tutorial Label Terbanyak!!

Tadi tangan gatal godek2 blog sikit, konon macam hebat. Aku tambah satu widget baru iaitu label. Tapi mula-mula letak memang terkejut sebab label aku banyak sangat lebih dari seratus kot haha. Tu la padahnya pakai blogspot ni, kalau pakai wordpress ada fungsi tag yang senang dan memudahkan itu. Walaupun begitu aku tetap bangga memakai blogspot sahaja, mudah dan menjimatkan masa!!

Oleh sebab banyak masa terluang, maka mencarilah aku cara untuk buat label yang aku rasa berkenan je. Tak jumpa2 jugak tapi jumpa yang letak label paling banyak!! Kira ok la kan. Tengok kat bawah nie yea..

sila la klik yea dekat sidebar..klik nuff sekali yea haha

Cara nak buat :

Amaran : Pastikan save dulu HTML asal sebab nak ubah HTML ni. Kalau salah buleh copy and paste balik hoho.

1) Pergi 'edit html' korang dekat layout tu, Cari menda nie atau yang sama waktu dengannya, sebab tadi aku punya tak sama tapi serupa je dengan yang nie (bergantung kepada layout korang yea)

<b:loop values='data:labels' var='label'>
<li>
<b:if cond='data:blog.url == data:label.url'>
<data:label.name/>
<b:else/>
<a expr:href='data:label.url'><data:label.name/></a>
</b:if>
(<data:label.count/>)
</li>
</b:loop>

2) Ganti dengan yang bawah nie :

<script type='text/javascript'> var labelnum = 0;
<b:loop values='data:labels' var='label'>
if (<data:label.count/> &gt; 2) {
document.write(&quot;<li><a expr:href='data:label.url + "?max-results=5"'
rel='nofollow'><span><data:label.name/></span></a> (<data:label.count/>)</li>&quot;);
}
</b:loop>
</script>

3) Ok.siap.save.tengok hasil.

Langkawi !!

Aku bakal ke langkawi maksud aku Kedah dengan Perlis selama satu minggu. Pergi Kedah termasuk Langkawi sekali la. Pergi untuk mencari ilmu dan melancong sekali. Melancong yang penting tu haha. Walau pernah tinggal di Kedah 5 tahun tapi ni first time mahu pergi Langkawi. Mandi laut lagi la gamaknya. Best2!! Beli minyak gamak dengan coklat murah2!! Kat Perlis nanti harap bawak pergi Padang Besar. murah2 lagi!! Aku bukannya kaki shopping tapi nak jugak beli benda yang murah dari harga biasa hoho.

Salam.

Ulasan

ye.... ye... yippie...
ehhehe
tak dek motip.,..
saje nak meraikan label itu
Qib berkata…
aku dok kat kedah ( study) pun x pnah p langkawi.
heheh

padang besaq sedap kot..
choco memng best klu beli kat langkawi., yang branded punye..
kawie2020 berkata…
langkawi memang best.. paling best rokok dia murah sgt2.. rokok lambang lelaki sejati.. hahahahaha...
green berkata…
waa hepi laa exam dah abez..

ok g langkawi nanti boleh belikan ak buah tgn
heheh..
Unknown berkata…
wehhhh...

aku nk coklat....

aku tak tau nama apa...

tapi dia berbentuk segitiga...

kalo ko sorg yg baik ht beli kan kat aku dlm sekilo ke... ahakss...
NFA berkata…
langkawi memang superb!!

;D
imHepPie berkata…
eh dulu kedah tinggal ktna??nak cekelat...
hehehe~

nak ikut gi langkawi!!!
myQza berkata…
azuan : kaulah budak palinggggggggggggggggg baik sekali!

jangan lupakan ole2 aku!!
joegrimjow berkata…
dulu pasang gak
pastu slow2 da xbuat
mamai berkata…
selamat bercuti dan belajar jaga diri kamu memandangkan sekarang ini musim hujan
Tanpa Nama berkata…
aku takmo komen pape pasal entry ko cuma nak bgtau law ko tak wat tag yg aku bg tu aku munuh ko..

laaaarrriiiii~~~!!!
zaiMi berkata…
aku pn sm cm ko gk.. ltk label meraban smpai bratus2.. ble nk buat label dh byk sgt dh.. last2 aku delete sume label tu aku buat 13 label baru je.. br la nmpk kemas sket.. tp pakai add a gadget je.. hehe
apan lee berkata…
gambar anime midori no hibi kann.

aku tak buat pun label.malas.haha.
akhis berkata…
~pegi langkawi nk kirim white choc =)
bestnya pi langkawi... :) ...


nak klik nuff tapi tak kuar iklan pon...trus x jadi..:(
zhrhtoodem berkata…
have fun!!!
jgn lpe beli ole3
haahhahaha
ILA HonEyBuNNy berkata…
waaa...bila nak g lagkawi..meh r sinngah umah ila...hahhahahha....nak cokelat jgk..huuhu..selamat berholiday..hahha
sharamli berkata…
nak ikut blik kedah wei...
sharamli berkata…
nak ikut blik kedah wei...
Solehah berkata…
haa..dah dpt comment..tc n beli coklat bnyk2 kat langkawi..
chokio_nia berkata…
langkawi tak bes..blaja ctu due taun seksa..heh
Legasi Piston Pecah berkata…
mende nih kasi kemaskan lagi label ke?