Berehat Dari Update Blog? Jatuh ke Trafik?

  • salam. baru 5 hari saje tak update blog, tapi rasa macam dah lama sangat. hehe. bukan tak mahu update tapi terjumpa sesuatu yang best untuk dibuat beberapa hari ni, jadi biarkan blog berkubur sekejap. lagipun mid-term untuk sem ni dah tiba, jadi kena kurangkanlah aktiviti berblogging ni. kantoi dengan kakak aku baru tahu. hehe.

sumber : sini dan sini
  • kita balik pada persoalan yang aku utarakan pada tajuk entri ni. bila kita berhenti dari update blog secara biasa, agak-agaknya jatuh ke trafik, merudumkah hati, larut ke jiwa? melampau gile soalan. haha. 
  • aku ikut pengalaman sendiri, memang ye pun jatuh trafik blog tapi trafik dari yang follow blog kita ( terima kasih follow blog nie. hoho ) dan dari mereka yang silent reader. selalu tekun saje update blog hari-hari. tengok-tengok seminggu tak update, orang nak masuk pun dah malas. hehe. 
  • tapi dari keyword, maksud aku dari search engine macam google, yahoo dan lain-lain tu memang masih sama dan tak berubah, walhal blog ni sendiri pun masih mengekalkan UV lebih dari 200 sehari tanpa aku update setiap hari. syukur la jugak pagerank blog nie masih tinggi, walau isi kandungan kadang-kadang jauh melencong. haha.  
  • yang paling aku risau ialah pasal komen dan blogwalking. kalau ada komen yang bertanya soalan, memang tak dapat nak jawab la, dah nama pun rehat kan. hehe. nak balas kunjungan blog pun memang tak dapat dan memang malas. wakaka. jadi kalau yang tinggal komen tu, nanti ada masa, aku pergi balik blog korang. 

  • untuk yang baru blogging tu, memang patut korang update selalu, kalau rajen sehari sekali update dah kira okay, sikit-sikit lama-lama jadi bukit. blogging nie best tapi jangan sampai tekanan nak update blog. haha. banyak lagi benda penting nak kena settlekan dulu. hehe.


  • okay, sebelum chow nak paksa korang baca entri-entri yang aku rasakan best untuk korang sama-sama layan dan fikir-fikirkan :







         p/s : chow dulu....

Ulasan

Tanpa Nama berkata…
thanks, bro for sharing my entry. :)
zaidi berkata…
thanks for sharing the meleis geology
c-serak berkata…
den suko bleach..hehe~
ftrhd berkata…
200 uv per day?? perghh aku pun kalah camtu.. kalau tak update masih under 100..adehhh
tu yang aku pelik.. kenapa lama tak update.. ke dah kena culik oleh chin peng.. haha

-trafalgar d law-
Azuan berkata…
@Fitrihadi.com

yang ni hang tanya google..pemurah betul..:D
Azuan berkata…
@Trafalgar D' Law

chin peng x berani culik aku...:D