Fakta Menarik Mengenai Perempuan~

Salam.


Masih dengan gatsby punya street fair. Di situ disediakan banyak permainan yang boleh dilayan le. Dalam banyak-banyak games ada satu yang aku tak puas hati tak dapat kupon iaitu games ketuk kacang. 3 kali kot aku try game tue, tapi tak dapat-dapat gak ketuk kacang tue. Padahal aku nie amik kos geologi, tukul tue dah macam mainan dah haha~  



Berbalik pada tajuk entri. Aku dapat dari blog member aku, blogger zayani. sila jenguk3 blog beliau.

  1. Perempuan suka bercakap. Walaupun mereka tak ada apa-apa perkara untuk dikatakan, mereka tetap akan bercakap walaupun hanya untuk membicarakan tentang perkara yang sama berulangkali. Kadang-kadang orang yang mendengar pun dah boleh hafal jalan ceritanya~ Yang nie memang aku selalu kena bila balik rumah. Aku ada 6 orang adik beradik perempuan dan seorang ibu. 
  2. Perempuan sanggup memandu jauh untuk mengelakkan possibility untuk sesat kalau guna jalan shortcut~ ye ke? belasah je la kan!!
  3. Perempuan tak suka jawapan jujur bila dia tanya, “How do I look?” ~ owh yang nie aku dah tahu. 
  4. Perempuan akan rasa exited, heaven dan ‘terkawal’ bila berada di shopping complex. Nampak mall macam nampak Brad Pitt ~ Aku cukup tak suka shopping complex tapi layan jugak kadang3 haha.
  5. Perempuan akan sentiasa rasa tak selamat tentang berat badan, punggung dan breast size mereka. Mesti ada yang tak kena~ haha. Aku pernah buat entri pasal nie.
  6. Perkara yang paling memalukan bagi seorang perempuan adalah apabila mengetahui ada seseorang memakai pakaian yang sama atau hampir sama dengan mereka. Tapi pernah tak anda dengar seorang lelaki berkata, “Ohmaigoat! There’s another man wearing the same black tuxedo, get me outta here!” ~ aku ada baca pasal seorang blogger perempuan yang sanggup tengok senior dia pakai baju apa hari ini pasal tak nak bagi sama baju. Padahal sekali baru sekali pakai baju ter'sama'. Sanggup beliau yea!!
Menarik ke fakta-fakta ini~ Layan je labu. Gua copy and paste je fakta nie sebab gua nak kena study. Esok exam kot! Semalam dah satu hari tak baca apa haha.

p/s : lelaki dan perempuan itu berbeza. Allah telah menjadikan lelaki itu mempunyai sembilan akal dan satu nafsu dan perempuan satu akal sembilan nafsu.

salam. 

Ulasan

♪ cik katak ♪ berkata…
hahaha
btw x semua perempuan ada ciri di atas. :P
Ibu Ammar berkata…
ahaha, nampak mall macam nampak brad pitt tu time berduit jekkkk.
aq pon x reti sgt psl pompuan ni..anyway tq 4 this info..

░█░░░█░█░▄▀░█▀▀░░░░▀█▀░█░█░█░▄▀▀░ ░█░░░█░█▀░░░█▀░░▄▄░░█░░█▀█░█░░▀▄░ ░█▄▄░█░█░▀▄░█▄▄░░░░░█░░█░█░█░▄▄▀░
tak suka shopping melain memang ader barang yang nak di beli....tak suka window shopping....tapi suka tengok gelagat orang kat shopping complex...yeehaaaa!!!
Esok exam kot? Hahaha.. Gud luck laa pakcik.. ;p

~ aku suka leleki yang tak paham perempuan.. biar kita mula dari zero.. kenal dari tak tahu pape sampai kita tahu segalanya.. kalau dia dah tahu at the first hand, dia akan assume dia hebat tentang perempuan.. walhal tak sume perempuan sama.. hee.. :)
Unknown berkata…
aku pun x puas hati game ketuk kacang tu. x logik!!
hans berkata…
hahaha
betul juga tu
Faizul berkata…
kakaka..game pun ada yang tak logik ek.
hasni berkata…
xyah la stadi azuan
dunia jek tu
haha
widda_me berkata…
aku pun bertungkus lumus kot main game tuh tapi tak berjaya....

lagi satu game yang baling bola warna2 tu...
haishhhh..
bengang tol
piNky LuCiA berkata…
tapi tak semua pompuan macam ni kan?
Tanpa Nama berkata…
aah laa.. x puas hati jugak game yg ketuk kacang tu. x dpt2! hahaha

ada jugak aku ketuk amoi yg lepaskan kacang tu. hehe
Dee berkata…
ada gak yg betul tu..hehehe..
devoted lily♥ berkata…
perempuan sgt complex la..
kan da kate nafsu popmuan 9 banding akal nye y 1..
laki plak simple tp hard to trust isnt it??

hahahha..
mane2 pon ade lebih ade kurang..
ko pon nnt nak kawen ngn pompuan y cmplex.. n kamipon akan kawen ngn guys y hard to trust..
pndek kate give n take la y ptng..
zaili berkata…
hei!! x stuju x stuju! x semua ppn cm ni taw!! ade gak yang lain dr yg laen... =)
Unknown berkata…
salam zuan~

hehehe... mgkin ye dan mungkin tak..
sbb kenyakkan fakta tu, bg sy xde mknanya... :)

sbb xsemua pompuan mcm dlm fakta tu... :)

apa pun, gud luck ok... :)
Zida berkata…
tak abes2 dengan ketuk kacang tuh. ahahahh

erm, mungkin la ade jugak fakta2 yg terkena kat btg hidung snediri. hahah ;)
Nur Suaidah Bachok berkata…
muahahaha! aku tergolog tak ek? yg manakah aku tersenarai... :)