Selamat Hari Raya 2009..

Salam..

kredit to: nizam83

Minggu lepas pergi pusing3 sogo untuk beli baju raya. Akhirnya aku beli sendiri gak baju raye sebab selalunya aku bagi duit dekat akak aku je soh dia beli. Senang!! Perempuan punya taste tinggi la sikit kot lagipun akak aku tue tukang jahit mesti dia tahu tempat mana yang murah.hehe

Owh Raya hari ahad nie tapi aku balik hari jumaat. Nak tolong emak dekat rumah. Anak mithali katkan..huhu Korang pun patut balik awal gak jangan hari raya baru nak tunjuk muka. Boleh la tolong3 kat rumah tue. Kalu yang lelaki baiki3 sikit rumah tue, kemas halaman rumah, cat rumah, beli perabot baru. Perempuan lak buat kuih,pasang langsir dan sewaktu dengannya. Jangan malas nanti terasa pulak emak korang semua. Ingat yang lelaki tue syurga letak kat mana??

Sebut je pasal raya mesti teringat nak pasang pelita keliling rumah, walau usia aku dah 20 tahun tapi aku nie anak bongsu lelaki, mesti la aku kena buat kan. Sebenarnya seronok pasang pelita nie sambil main mercun dengan anak3 saudara. Kan best?? Leh la mesra3 dengan diorang. Aku bukan selalu duk kampung pun. Asyik merantau je.

Aku suka sangat tolong akak aku buat kuih. Lagi3 part tekap2 ikut bentuk tue. Seronok ngat.haha Jangan ingat aku tak pandai, experience aku dah lebih 10 tahun kot tapi tekap2 je la.
yang lain akak aku yang buat!!

Hmmm...Aku harap kes kemalangan kat Malaysia nie bakal berkurang tahun nie. Maklum la asyik3 ada je excident yang aku dengar. Aku tak mahu sdih3 di pagi raye nie. oh mesti ada drama melayu pasal orang mati excident nie. Tak best woo cerita camtue. Buat hilang mood raye je.

Sepanjang aku buat blog nie, kalau ada korang terasa, aku terasa sama3 la minta maaf. Aku nak minta maaf la kat semua rakan3 blog yang mna ada terasa kat mana2.hihi Yang komen tak berbalas, yang shoutbox tak bersahut, yang buzz tak dilyan. Bukan apa aku tangah tak sedar la time tue, sebab selalunya aku ok je.haha Minta Maaf K.

Salam.

notakaki: excited nak balik..lagu Sudirman Balik Kampung dah terngiang3 di telinga..hehe
Reblog this post [with Zemanta]

Ulasan

imHepPie berkata…
heran aku...lagu sudirman balek kampong tuh xde kene mngene ngan raya pon..tpi tiap kali nk raya msti kuar lgu tu..huhu
lumut berkata…
aku ade trase..tp utk lupankan bukan mudah taw..
cukup sekadar kau hantar lemang kat aku..hhuuuwwwaaa..

sedih ah.mls nak bace cter org blk kg.isk.
Tanpa Nama berkata…
slmt mymbut hari raya yg bkl menjelma ya
hati2 dmana sja.
musim peryaan ni bhaya
:)
tomamot berkata…
haaaa....
ko byk dose ngan ak.....
ape ag......
blanje a.....
kfc+mcd+pizza....
cpat2...
sharamli berkata…
memang byk terasa p0n...
ha3..
xde la...slamat ari rya jgk...
kal0 terk0men kasar2 tu s0ri
zhrhtoodem berkata…
ape barang mintak maap je.duit raya???
farah berkata…
selamat hari raya.

nak duit raya, boleh?

:D
khasyikelvin_ berkata…
ouh, just terer
tekap2 jerla...?
hahaha...

salam lebaran!
Tanpa Nama berkata…
erm~bru nk bli bju raya??? siap da ke?
erm~
selamat hari raya buat empunye blog nih oke?
minx maap bnyk2,ngee~
nk nanges lak!eceeceec
nadnye berkata…
seronoknya .. macam sekarang nie dah ramai tak buat malam tujuh likur pasang pelita.. nikmatnya masa zaman dahulu beraya..

Salam aidilfitri juga untuk adik azuan nie..
rasa mmg takde salah silap kan..
p/s: selamat tekap kuih