Test Kelajuan Menaip Anda!!

salam. menaip memang perkara penting untuk manusia zaman sekarang. semua homework nak dalam bentuk softcopy. anak saudara aku pun - yang asyik main facebook sejak dapat notebook free pun buat kerja sekolah menggunakan notebook. canggih bukan main! kalau aku dulu - pakai kalam metik ( pensel tekan ) tu kira canggih la tu. 

aku juga pernah tulis entri yang mengatakan blog meningkat kelajuan aku menaip, jadi sekarang jumpa site yang boleh test berapa perkataan dalam seminit yang boleh aku taip! sila klik link bawah untuk ke site tersebut : http://10fastfingers.com/

result untuk bahasa english

result untuk bahasa melayu

nampak sangat menaip dalam bahasa melayu jauh lebih baik dari bahasa english dengan perbezaan 12 perkataan seminit. 

site 10 fastfinger ni banyak features lain selain pelbagai bahasa yang boleh korang cuba - mana tahu kalau korang nak belajar menaip bahasa german, itali atau sepanyol. boleh la cuba! boleh jugak login dengan akaun facebook dan twitter dan ajak-ajak ayam member lain. 

assalamualaikum.

Ulasan

Wakil GnP berkata…
Wow. Ini sungguh menarik! Tlg berikan pautan tersebut ke blog saya