Mainan Zaman Kanak-Kanak Part 2

salam. memang dah jarang menulis di sini, tapi masih ramai yang datang - tengok analisa trafik, boleh mencecah 1000 visitor sehari, cuma komen sedikit kurang sebab jarang blogwalking dah. entri lama pulak yang banyak dikomen. hehe.

bila terjumpa sekeping gambar di facebook mengenai games zaman sekolah dulu, memang rasa nostalgia game tersebut! memang zaman kanak-kanak adalah terbaik dan tak payah pikir banyak. gambar yang aku jumpa adalah gambar sekumpulan kanak-kanak tengah main game 'tiang'. kalau nak tahu game tiang ni sangat femes time rehat. tengok gambar kat bawah ni! Aku rasa kebanyakkan orang yang sebaya aku akan tahu mengenai game ni.

game tiang!
Satu lagi game sangat femes di kalangan lelaki. game bola sepak menggunakan kotak sebagai player dan goal! memang kreatif habis game ni. semangat potong kotak terutama kotak ubat nyamuk dan kotak rokok untuk dibuat pemain. lagi kreatif, ada yang siap color warna jersi dan sebagainya. aku selalu main dengan family aku - abang dan anak saudara. memang bisinglah satu rumah kalau main game ni, siap buat liga dan sebagainya untuk cari sang juara. kalau tak tahu jugak game ni, tengok gambar kat bawah!

Game bola sepak kotak!

sebenarnya banyak lagi game yang pernah dimainkan cuma banyak sangat, jadi ada yang aku ingat lagi, dan ada yang aku dah lupa. nanti update lagi untuk part seterusnya, kalau aku rajin lah. hihi. salam.

ni entri sebelum ni mengenai game zaman dulu-dulu : http://jangan-bukak.blogspot.com/2010/02/free-game-waktu-dulu-kala-memang.html

Ulasan

amirahyusoff berkata…
dulu selalu main dengan kawan-kawan masa sekolah agama petang XD