Makan Talam!!

Salam..

Bermula dari first day pose sampai le ke hari nie, aku berbuka kat masjid UKM. Ramai3! meriah3! dengan student2 lain. Memang best sebab kurang sikit duit belanja aku untuk berbuka!! ha2 Kiranya dua tiga hari nie aku memang tak keluarkan duit mana pun. Duit aku guna just masa pergi bazar itu hari!!

Cara yang digunakan untuk berbuka pun bagi aku memang unik sebab dekat tempat aku takde, mungkin ini first tempat aku jumpa yang buat makan dalam talam. Bukan makan talam yea!!

contoh makan dalam talam...p

Nasi, lauk, buah, sayur dan kurma semua dimasukkan dalam talam dengan kuantiti yang banyak. Memang kenyang la aku cakap!! Makanan itu pulak dikongsi dengan 4/5/6 orang. Tapi selalunya 4 orang je.

Ramai pelajar yang ambil peluang untuk berbuka dekat sini sebab dapat jimat duit selain merapatkan lagi silaturahim antara pelajar. Sampai ada ketika pihak masjid terpaksa masak lauk lain sebab bilangan pelajar terlalu ramai. Jadi kena la pergi awal untuk elakkan tak dapat makanan.

Kalau tahun lepas aku hanya berbuka dengan member dalam 2/3 orang tapi tahun ini aku agak teruja untuk berbuka beramai2 dekat masjid tue. Best!! Tak le aku terasa sangat nak balik kampung. hu3.

Salam.

nota kaki : tetiba rase nak makan kueh talam??
Reblog this post [with Zemanta]

Ulasan

Unknown berkata…
time aku skola dulu, makan dlm talam cmni la bile lunch. best wehh~
rase sgt karib sgt dgn member.
myQza berkata…
besh makan dalam talam.. kalau org jawa dia panggil nasi ambenG!
ayaharith berkata…
cm bes jek

tp kat tmpt pompuan pnoh

huhu~
Mrs Nurul berkata…
duduk ke cangkung time makan? nice la..menarik..
joegrimjow berkata…
heh
dlu slalu makn camni
nanti nak makn camni ngan bini lak
Unknown berkata…
seronok..seronok...

tapi kalau member setalam tu tangan dia ade kudis? ade bran...teringat ceramah ustaz pasal makan dalam talam ni..hehe
sentosa77 berkata…
baca entry ni.. teringat memori dulu ngan kawan2.
mknace unlimited berkata…
;) :) :)
alhamdulillah..
sharamli berkata…
baru skali try ...
tp dulu intnati0nal student ada j0in jgk..

tp kit0rang xm0 mas0k grup dy0rang..jht kn?
nur.sa berkata…
makan cara tabligh..pernah merasa waktu matriks..=) best..siap ada gulai kambing.
NFA berkata…
dulu pnh lah wat cmnyh..
skrun dh jarang gile..
rindu n bes kowt..!
huhuhu~
devoted lily♥ berkata…
weyh aku ingt ko mkn talam..
hahah..
nEd~Ya berkata…
bese buke pose kat kolej2 (cth KIY)pon memang mkn ramai2 cmtu..dlm talam..
dgrnye org Joho yg bese wat cmni..:)
mule2 sy experienced pon rase weird je..haha
besh kan..?:)
nordee berkata…
makan dalam talam ni kenyang memang tak hengat...salam ramadhan
minTanG_teLip2 berkata…
wAh!. .besh keP mAm cAmgitUh?. ..{dAkneh jAkUn . . .hAg3
SasHa Lee berkata…
dah lama tak makan dalam talam nie.. dulu2an penah laa..besh makan dalam ni..
Bro Framestone berkata…
dulu zaman memuda selalu la... coz ade mbe2..la skrg nie..balik koje pun... berbuka kat rumah je
CIKGU NAMAN berkata…
fuhh..teringat zaman belajor kt UKMdulu..selalu bukak pose kt masjid ni..makan dalam talam mcm ni jgk..hampir setiap hari..hoho
Liyana Lunia berkata…
hihi kalau dlm jawa panggil nasi ambang. peh kenyang gila kalau kene mkn dlm 4 org sbb nsi die byk sgt T___________T
Tanpa Nama berkata…
perbuatan nie apa yg penting merupakan salah satu nabi..e2 yg penting untuk kita tau..we love rasulullah:)love sunnah