Menulis Entri Mesra SEO !!

ok. aku pandai pantun! haha.
  • ok. dah kita pusing balik ke tajuk entri. cara first untuk korang tulis entri yang mesra SEO mestilah korang kena tahu apa keyword atau kata kunci yang tengah hot/femes/glamor masa kini. selalunya yang mendorong ke arah kelucahan lah yang femes, tapi tak semestinya. korang kena la rajin-rajinkan diri check kata kunci yang hot di google insight. memang macam-macam la, kadang-kadang tak terpikir dek akal pun. hehe.
  • Kedua, korang mesti ada tajuk yang gempak bukan tajuk yang gampang! Tajuk korang mesti ada 'search term' atau dalam bahasa melayunya 'perkataan yang dicari'. kiranya perkataan yang korang akan taip bila nak search sesuatu perkara. Jadi shortform untuk tajuk memang kena elakkan sama sekali. kalau dalam entri, sikit-sikit tu kira ok la asalkan orang faham. 
  • Ketiga dan terakhir, kalau boleh dan kalau rajin dan kalau ada masa, sila la link kan perkataan atau ayat-ayat ke entri-entri lama korang yang berkaitan atau ke web/blog lain. Tapi yang ni jangan melebih pulak, nanti pembaca naik muak tengok setiap perkataan korang nak linkkan. sikit-sikit sudah, lama-lama jadi bukit. berakit-rakit ke hulu, berenang-renang ke tepian. ok takde kaitan. hehe.  


        p/s : seo ni kemudian takpe, yang penting seronok-seronoklah dalam ape yang korang tulis..haha.  

Ulasan

pudding pie berkata…
lama2 nanti ok lah.
aku baru jek abis praktikal.. hehehe
saje nyibuk!
Tanpa Nama berkata…
share perasaan ke?