Same Tab Atau New Tab !!

  • salam. sebelum ni aku ada bertanya soalan mengenai open new tab ni, sama ada korang suka yang new tab atau same tab? Boleh tengok di entri same tab atau new tab? ni. sepatutnya entri ni dihasilkan isnin atau selasa, tapi sebab aku menghadiri satu conferences geologi di KLCC. aku malas la nak buat. hahaa. jom tengok jawapan yang diberi oleh blogger yang meninggalkan komen.
trimas pada yang komen...

Blogger : Masnurain / selipar coklat 
waduhh...sy lagi sukak open new tab! selalu nya mahu 20 lebih tab sy bukak! huhuh
Blogger : Biey / bila jemari mula menari
lagi suka guna yang new tab sebab bila page kita banyak link jd takkan nak tekan back banyak kali.. so new tab is more practical i guess.. 
Blogger : Nurfarhana / cahaya yang riang gembira
Aku walau blog mana pun aku pegi, ada yang wat new tab ke same tab ke, kalau ada link, aku akan tekan bhagian tengah mouse.. terus masuk tab baru.. senang..
Blogger : GreenLava / Blogger Sentral
Saya suka blog yang tak guna target=_blank, supaya saya sendiri dapat pilih samada nak buka dalam same tab atau new tab. Kalau tuanpunya blog dah setkan new tabm, saya takkan boleh memilih. 
Blogger : Brofit / fitrihadi.com
kalau aku, semua link dalam blog aku kebanyakkannya aku lebih suka letak new tab sebab aku tahu ramai yang annoying kalau buat same tab sebab kena reverse bila nak baca page sebelumnya...err faham ke apa aku cakap ni??

  • kesimpulannya, letaklah new tab sebab memudahkan pelawat dan pembaca blog korang. ada lagi blogger yang lain dan kebanyakkannya prefer yang jenis new tab sebab lebih mesra rakyat. hehe. kalau nak cara mudah untuk buka link di new tab, korang boleh tengok tutorial cara buka link di new tab ni

Ulasan

Tanpa Nama berkata…
ko ni minat betul dgn anime ekk...

psst baizura tu dulu aq minat tapi dah kawen kan humm sedih..die dah kawen dri thn lps kot..ala ko gugel je lah..
Azuan berkata…
@Uchi kay-f @hmad

minat la jugak..hahaa
tomamot berkata…
azuan~~suggest ak cter anime yg comel2...cpat2....klo x ko kne belanje ak b4 grad~!
Maisarah Azmi berkata…
thanks info nie.. saya tengah pening nak guna new tab ke biase2 je