Tafsiran Mimpi mengikut Islam!!


  • salam. terbangun awal walau tidur lewat. get a bad dream and worst of all, aku ingat satu-satu pasal mimpi tu. seriau dibuatnya! pernah tengok movie 'snake in the plane', lebih kurang 'lagu' tu la mimpi aku tapi lain sikit sebab i got a superpower macam drama 'ordinary family', aku ade kekuatan yang menakjubkan. cool kan? tapi sadis giler bila tak dapat buat apa-apa bila ada seorang 'awek nie' nak kena baham dek ular sawa yang besar macam dalam filem anaconda. tue dia mimpi bukan main lagi. aku tersedar time ular sawa tue baik je duk tenung aku. wakaka.


badan macam anakonda besar! mata dia merah! bila dia...
sumber : habibi

  • kalu ikut tafsir mimpi. that was a bad omen right! petanda buruk! malapetaka bakal datang melanda! i don't know but i kind feel weird. that dreams seem very real, not about the snake or about my superpower or about that smoking face/body chick that being eaten by the snake, but it's more that someone or something is really hate me. i got this because of the snake look very angry to me. it's like i am doing a big sin. yeah! maybe that's it! i doing something very harmful to someone/something  but i did not realise what i am doing. biasalah nama pun manusia, kadang-kadang orang lain terasa, bukan kita tahu. huhu.

  • ok. aku bukannya mengarut or superstition! tapi sepanjang aku hidup, tak pernah pulak aku mimpi sejelas ni. selalunya, bukan ingat pun mimpi apa, mimpi lompat-lompat ke, mimpi jatuh bangunan ke, mimpi romantik ala-ala citer hindustan ke, mimpi winter sonata ke, walhal mimpi yang censor-censor tu pun bukan boleh ingat dengan jelas. ke ada orang yang boleh hafal setiap mimpi diorang? ke ada orang yang boleh cipta dunia mimpi cam dalam filem inception tu?


mimpi sangat dekat dengan kita, yet we can remember them!
sumber : aku reformasi dan google

  • tapi kena ingat sebab selalunya mimpi ni mainan tidur semata-mata. jangan duduk taksub sangat la! walau aku mimpi buruk, tapi it's kind of relieved though, dapat jugak aku solat subuh awal. hehe. bila difikirkan balik, mimpi tu bukannya teruk sangat pun. hahaa. buat aku terfikir yang aku banyak buat dosa kot. hehe.


  • ok. chow dulu. awal pagi gila update blog. wakaka ~

Photobucket

Ulasan

Mimpi orang accident, nampak macam real, sampai pegi tanya kat orang tu, okay ke, sihat ke, pada hal mimpi je.. Haha.. :p

Tu laa.. Sebelum tidur jangan pikir bukan-bukan, tengok cite bukan-bukan, nanti mimpi pun bukan-bukan..
aku penah mimpi kena tikam sebab melindungi seorang kawan.. memang real gile dan ade rase sakit kena tikam tu..

-trafalgar d law-
Sam berkata…
nasib baik jaga kan..sy pnh mmpi kena tembak..rasa sakit..2 kali berturut2
Tanpa Nama berkata…
sy pnah mmpi kna patuk 2 ekor ular pada kdua2 blah kaki. terasa sakit bsok pgi cek2 emm mmpi rupanya..org kta kna patuk ular ad yg tk kna..