'Kontez Dialog Kelakar'

Salam.




Tanpa rasa nak kalah! Aku pun join la dengan hati terbuka kontes yang dianjurkan oleh Fitrihadi.com. Singkap sejarah sedikit! Aku mula masuk blog si Fitri nie masa pakai blogspot lagi dan aku suka tengok gambar dalam blog tue yang memang selalu ada je dialog3. Rajen benar dia mengedit haha..

.........

Satu hari, aku terima satu e-mel dari satu organisasi rahsia yang ingin mengadakan satu majlis bagi meraikan blogger-blogger yang terpilih. Namun begitu, Majlis ini dibuat dengan tema Cosplay. Aku jadi pening-pening ubi sebab memang aku nie bukan jenis suka membeli a.k.a shopping, tetapi keinginan untuk men'join'kan diri itu melebihi ketidaksukaan aku terhadap shopping!

Jadi aku pun pergilah shopping!!

Tiba waktu kepada hari perjumpaan blogger yang terpilih oleh organisasi rahsia terbabit. Aku pergi dengan fikiran bahawa akulah yang amat best pada hari tersebut dan konfirm tiada orang lain yang sehebat pakaian aku pada hari tersebut.

Aku masuk ke dalam dewan dengan gaya penuh mempersonakan ibarat Johnny Depp berjalan di karpet merah! Tetiba sahaja aku berhenti dan merenung seorang blogger lain yang turut memilih karekter cosplay yang sebijik macam aku cuma warnanya sahaja yang berlainan. Cis!! aku down giler!! Terasa seperti langit tetiba jatuh menghempap aku, kemudian aku dipijak-pijak oleh blogger-blogger lain kerana dikatakan seorang 'copycat'~~kepada blogger3 sekalian jangan sesekali mengamalkan plagiat k...

Owh! blogger yang ber'cosplay' sama dengan aku merenung aku dari jauh umpama ingin menmbak aku dengan alatan canggih pakaiannya. Dia datang ke arah aku dan belum sempat dia bertanya, aku memulakannya dulu :

aku : Ko nie fitri kan? Fitrihadi.com?
fitri : yup! Macam mana ko boleh kenal aku?
aku : ada la. Ok! lawa suite ko?
fitri : ko pun sama.

Aku pun bergerak meninggalkan si Fitri yang masih tertanya-tanya bagaimana aku boleh kenal beliau....

Dialog baru,

fitri a.k.a ironmen merah : Camne dia boleh kenal aku? Aku dah siap pakai topeng bagai?

aku a.k.a ironmen macho : Cis! Tengok lubang hidung pun aku tau tue ko fitri.

.......

Owh! Cerita di atas merupakan cerita rekaan yang tak makan saman. Takkan aku nak letak gambar sekeping je kan. Mana meriah!! Kata nak meriahkan kontes nie haha~bodek3..

Sesapa yang nak join kontes nie sila ke sini dan semoga berjaya.

p/s : pernah tak pakai baju sebijik dengan orang lain~
p/s : nak masuk kontes cik tedi la pulak lepas nie wakaka~
Salam.

Ulasan

Unknown berkata…
salam zuan~

hehehe.. bca2 memula igtkan btl ar upanya rekaan semata2... :))

apa pun gud luck dlm kontes nie eik... :)
n kontes yg bkal di sertai... :)
ftrhd berkata…
haha besau ke lobang idung? thanks join..dah update kat list peserta :D
Ku nak join juger, tapi tak dpat nk pikir ayat lawak.. Adesss.. Tapi kan.. Tapi kan.. Hahaha.. Macam budak2, imaginasi yang tinggi.. Heehee.. Nway, gudluck.. :)
Legasi Piston Pecah berkata…
time nak lawak jarang mari ar..haha
joegrimjow berkata…
erkk
layan jugak ni
best2
Tanpa Nama berkata…
good luck!;)