Letak Twitter Update Dalam Blog..

Salam.

Manchester United kalah dengan Everton 3-1 wakaka.





Ok. Cara nak letak twitter dalam blog macam korang boleh tengok dekat sidebar blog aku nie.
Caranya.

1) Masuk akaun twitter korang.
2) Scroll ke bawah. Klik perkataan 'goodies'


3) Akan ada dua pilihan. Korang pilih 'widgets'.
4) Korang pilih 'My Website'


5) Amik 'Profile Widget'
6) Kat sini korang boleh ubah color, size dan lain-lain yang bersesuaian dengan blog korang.


6) Tekan pulak 'Finish and Grab Code'.
7) Maka, keluarlah option untuk korang masukkan twitter secara manual atau automatik. Aku pakai yang auto je. Senang dan tak pening huhu.

Sekian tutorial untuk kali ini.

p/s : jam sudah pukul 3 pagi...esok masih cuti yeah!!!

Ulasan

Rajen ko tweet2.. Heehee.. Aku masih blaja lagi mende alah ni.. Huhu.. :)

Yeyeh.. Aku pon cuti lagi esok. Sume orang cuti lagi kot.. Ahaks..
tunbegia berkata…
twitter pun tidak ada,

salamm,
CIKGU NAMAN berkata…
cit..sempat selit MU
Solehah berkata…
owh ok tq azuan budak pandai
hisham berkata…
hahaha MU kalah...huhu....
~aku twitter pn x sign up lagi...hehe
Mrs Nurul berkata…
orang kata twitter widget buat blog lambat..
Nurul Ain berkata…
xde twitter..bende tu tuk buat ape??haha..

(^.^)
sharamli berkata…
s0k da x cuti..s0b3
sharamli berkata…
es0k da x cuti..s0b3