Gula Naik Harga...Ada Aku Kisah??


Salam.





Entri pertama untuk tahun 2010. Yahoo!! cuti dua hari, bolehla aku menghadap laptop tanpa henti 48jam haha. Selalunya masa aku banyak dihabiskan dengan main game dan tengok citer. Jarang sangat sebenarnya aku bukak blog atau internet ni sebab lembap. Bila tenet lembap, semangat aku pun turut lembap. Bila time3 laju je baru aku mula menaip dengan kelajuan paling maksimum.

Ada berita gempar hari ini untuk semua penduduk di Malaysia iaitu harga gula dah naik sebanyak 20 sen. Ini baru permulaan, lepas ni banyak lagilah barang yang akan naik harga sebab kenaikkan harga gula ni. Gula memang banyak kegunaan lebih lebih lagi dalam pembuatan kuih, air dan lain lain yang sama waktu dengannya.

Gula ni lebih sinonim dengan negeri Kelantan Darul Naim sebab makanan kat situ memang kebnayakkan manis dan manis manis belaka. mungkin sebab itu orang perempuan kelantan semua manis manis. Sedap mata memandang haha!! Kalau tak percaya tengok je Mak aku. Orang kelantan sejati, umur dah 50++, masih ramai orang yang ajak mak aku kahwin tapi mak aku buat tak layan je Sebab utama anak-anak tak bagi tapi aku kasik green light je!!

Gula naik harga..Ada aku kisah?? Yep! Aku amat mengambil berat tentang hal ini sebab duit elaun aku tak masuk lagi dan aku masih ketiadaan wang untuk berbelanja sakan. Korang bayangkan student life macam aku yang tidak bergaji, buat masa sekarang sehari makan rm10. Kalau semua harga barang naik sebab harga gula naik, sehari aku gunakan rm15. Ini bermakna sebulan dalam rm500++ aku gunakan untuk makan sahaja. Belum masuk kertas conteng, pen yang asyik hilang dan banyak lagi barang-barang yang tidak berfaedah yang perlu aku beli.

Kesimpulannya, elaun aku masuk le cepat3 sebab aku dah nazak dah sekarang nie. Atau korang semua boleh tolong aku dengan meng'klik' pada iklan nuffnang aku supaya duitnya meningkat dengan banyaknya haha.

p/s : panjang entri nie sebab aku amat3 tak busy haha. Start hari isnin ni aku busy balik kot. Sape kate student u ni rilek je mungkin kot kalau korang tak amik kos sains. Lagi3 budak pendidikan, siap dapat cuti lagi hari rabu huhu.

Salam.

Ulasan

Anisa berkata…
hehe.
elaun tak masuk lg?
sabar la yepp..
nnti2 die masuk la..
make sure jgn boros tauu

azuan kan budak pandai!

:)
Ibu Ammar berkata…
aah la, nnti mulalah teh O kat kedai makan pown nak naik harga gak..aiseh..

aku dah klik DiGi, meh klik nuff aku plak..=p
nur.sa berkata…
ntah nape tahun baru trus dpt hadiah gula naik rege.. macam2..
Atiqah berkata…
weh kami budak Eng Literature ni pun sbuk weh..sape kata x sbuk..mne ngn tesisnye..ngn buku, novel, poem, short stories nk kena khatam..tu blom text2 biasa yg pkai byk teori nk pecah kepala..pastu sem ni kena study iklan segala jenis iklan, filem dan lagu2 yg terkini di pasaran..
sape kata bdk sastera x sbuk mcm bdk sains..sbuk kami x de la dok dlm lab memanjang..kalo awk rse kami x sbuk, meh dok dlm course kami try tgk sbuk x sbuk...
hoho..nape JPA x msuk lg..mmg sehari kena mkn rm10..huhuu
Hahahaha.. Pnjang laa gak.. Rajin eh??? Ape kate tulis 3 entry satu hari.. Please please please.. ;)

Gula aku mmg tak bnyk sgt sbb dah cukup manis dah kot snyuman aku ni.. Wawawa.. Tapi bab awek Kelantan tu aku sokong, depa mmg cun.. Auwww.. I jeles okey.. ;p
myQza berkata…
teh tak naik harga.. tapi kurang manis.. ha ha ha
kawie2020 berkata…
senyuman aku memang manis.. hahahahha

duit x masuk lagik? sabor je lah... aku pon dok sengkek gak nih.. hehehehee
Watierman berkata…
Salam Tahun Baru Anakanda...kalau tak kisah baguslah...memang Anakanda ni suka minum air paip jer yer@!
ishak berkata…
salam tahun baru ,bro boleh tolong jangan pop up kan comment pada blog bro boleh tak ? saya berminat nak komen pada blog bro,tapi comment pop up ni,kadangkala nak baca entri susah lah bro
hisham berkata…
aku meniage bro...kt kntin sekolah...hehe..nk jual air maha2 kng xleh....sian kt aku...
Suraya I. berkata…
minum green tea tnpe gule je so xyah ssh beli gule pstu baek utk diet plk tu~
sile btabah ye elaun x msuk lg ngeh ngeh~
Seri berkata…
minum air masak je

sape kata budak pendidikan relak je?
Blog Eazy Izzuddin berkata…
oh da naek kew
haha
byk stok gule kat umah
=P
xD