Dunkirk Movie [2017]

poster Dunkirk Movie [2017]
Poster untuk filem Dunkirk 2017

Filem arahan dan tulisan Christopher Nolan ini semestinya menarik perhatian ramai. Maklumlah, Christopher Nolan boleh dikatakan pengarah filem terhebat abad ini dengan filem-filem yang mampu menarik penonton dan pengkritik dengan komen-komen yang positif. Tengok sahaja filem seperti Momento, The Prestige, Interstellar dan Inception - boleh dikatakan filem yang mind blowing dan akan disebut-sebut sepanjang zaman.

Jadi, filem Dunkirk yang akan diarah dan ditulis oleh Christopher Nolan memang ditunggu oleh para peminat. Filem terakhir Christopher Nolan adalah Interstellar yang dikeluarkan pada tahun 2014. Sudah tiga tahun menunggu tu.

Dunkirk diangkat dari kisah benar yang terjadi sewaktu Perang Dunia Kedua. Menurut Christopher Nolan, filem ini bukanlah sebuah filem perang tetapi adalah sebuah filem bertema survival. Filem Dunkirk bakal ditayangkan bermula 21 Julai 2017.

Profil Filem Dunkirk [2017]

Bahasa : English [US]
Genre : Drama / Aksi / Perang
Pengarah : Christopher Nolan
Penulis : Christopher Nolan
Muzik : Hans Zimmer
Sinematografi : Hoyte Van Hoytema
Penyunting : Lee Smith
Pelakon : Tom Hardy, Mark Rylance, Kenneth Branagh, James D' Arcy, Fionn Whitehead, Aneurin Bernard, Harry Styles, Jack Lowden, Cillian Murphy, Kevin Guthrie dan Elliot Tittensor.
Tarikh Tayangan : 21 Julai 2017 [US]

Sinopsis Filem Dunkirk [2017]

sumber : IMDB
Evacuation of Allied soldiers from Belgium, the British Empire, Canada, and France, who were cut off and surrounded by the German army from the beaches and harbor of Dunkirk, France, between May 26- June 04, 1940, during Battle of France in World War II.

Gambar Pelakon Filem Dunkirk [2017]

cillian murphy mark rylance
Cillian Murphy dan Mark Rylance
james d'arcy
James D'Arcy

kenneth branagh
Kenneth Branagh

harry style
Harry Style

Trailer Filem Dunkirk 2017

- Ramai complain pasal Harry Style. haha. Kita tunggu dan lihat sahaja hasilnya.
- Hans Zimmer merupakan komposer untuk background muzik. Memang terbaiklah!


Ulasan

Azuan berkata…
@nik khazami

memang patut ditonton!