Flower Crew [Korean Variety Show]


eun jiwon lee jae jin so se ho seo jang hoon ahn jung hwa yoo byung jae
Eun Jiwon, Lee Jae Jin, Jo Se Ho, Seo Jang Hoon, Ahn Jung Hwa dan Yoo Byung Jae

Rancangan realiti terbaru dari Korea yang dihasilkan melalui kerjasama YG Entertainment dan SBS. Flower crew terdiri daripada empat ahli utama iaitu Seo Jang Hoon, Jo Se Ho, Ahn Jung Hwa dan Yoo Byung Jae. Mereka akan disertai oleh beberapa tetamu yang akan muncul secara tetap atau hanya untuk satu pengembaraan sahaja.

Sistem 'live vote' digunakan untuk menentukan siapa yang akan menyertai flower road atau muddy road. Flower road akan mendapat satu pengembaraan impian dengan rumah tumpangan yang besar ibarat seorang superstar dan pengalaman indah tanpa mengeluarkan peluh. Manakala, muddy road akan tinggal di rumah usang yang telah lama tidak digunakan, survive dengan mencari makanan dengan hasil tangan sendiri.

Namun, terdapat twist yang diberi iaitu transfer tiket di mana jika digunakan boleh berpindah dari muddy road kepada flower road atau sebaliknya. Transfer tiket ini selalunya digunakan para peserta untuk merancang strategi dan menjadikan flower crew lain daripada rancangan realiti yang lain.  

Profil Flower Crew Korean Variety Show 

Bahasa : Korea [Korea Selatan]
Genre : Variety Show, Live Vote
Member : Seo Jang Hoon, Jo Se Ho, Ahn Jung Hwa, Yoo Byung Jae, Eun Jiwon [former], Lee Jae Jin [former].
Saluran : SBS
Mula Tayang : 15 Spetember 2016 

flower crew cast
Flower Crew Episode 5
flower crew member live vote
Flower crew episode 4 live vote

Flower Crew Ended and Season 2

Pada episod ke 29, Flower crew telah menghasilkan episod terakhir mereka tanpa sebarang tetamu jemputan. Ianya adalah crew member against the staff member. They are having fun and ended it with a good note and hoping there gonna be more episode.

Khabar angin mengatakan Flower Crew akan kembali dengan musim kedua tetapi belum ada apa-apa confirmation. So just have to wait and see!

seo je hoon byung jae an jung hwan se ho
Flower Crew Line Up.

Ulasan