'Train to Busan' Pecah Rekod Tayangan Hari Pertama di Korea


Train to Busan merupakan filem yang baru ditayangkan di Korea hari ini dan dikabarkan telah memecah rekod tayangan pada hari pertama yang sebelum ni dipegang oleh filem Captain America Civil War. Train to Busan berjaya mengutip 872,000 jualan tiket bersamaan dengan 5.76 juta mengatasi Civil War dengan 729,000 jualan tiket.

Membawa tema zombie, yang mana sangat jarang di bawa oleh pengarah filem korea yang lebih popular dengan cerita emosi dan cintan cintun. Ditambah pulak dengan keadaan mereka yang cuba survive dalam sebuah kereta api laju menuju ke Busan, rasa macam movie 28 days later bergabung dengan snowpiercer.

Mungkin kelainan itu menjadi daya penarik dan trailer yang sangat-sangat real. Serius! Trailer filem sangat menyakinkan aku untuk ke pawagam bagi menonton filem ni, tapi kat Malaysia rasa nya takde tayang. Kena cari online la kalau nak tengok.

Update : tarikh tayangan di Malaysia adalah pada 8 September 2016. Hanya di pawagam tertentu GSC. Boleh check laman web GSC untuk lebih info.

Barisan pelakon untuk Train to Busan ni pun hebat-hebat; Goo Yoo sebagai Seok Woo, Ma Dong Seok sebagai Sang Hwa, Jung Yu Mi sebagai Sung Gyeong, Choi Woo Sik sebagai Young Gook dan Ahn So Hee sebagai Jin Hee.


Ulasan