Ghostbuster dan Skiptrace Review



Pelakon utama Ghostbuster; Leslie Jones, Mellisa McCarthy,Kristen Wiig dan Kate McKinnon,

Ghostbuster 2016 adalah satu pertaruhan dan its totally fail. Satu perkara yang bagus mengenai filem ini adalah dari segi CGI, gambaran hantu memang menjadi tetapi penggunaan CGI sangat terlampau terutama di bahagian-bahagian terakhir filem. Satu filem yang sepatutnya membuatkan korang ketawa, tetapi korang akan more to “ergggggh”. Tak tahu istilah apa nak pakai kat situ!

Dari segi jalan cerita, ianya sangat straight forward dan tiada twist yang akan blow your mind. Karektor hantu dan penjahat pun biasa aje, takde apa yang mengerikan atau menakutkan. Melissa McCarthy is the reason I watch this film, tapi dia pun kurang menjadi – tak macam dalam filem Spy atau Bridesmaid. Mungkin sebab watak gila-gila di bawa oleh karetor lain, jadi dia punya peranan a bit more mature.

Pelakon utama Skiptrace; Jackie Chan dan Johnny Knoxville


Skiptrace 2016 merupakan filem lakonan Jackie Chan dan seorang actor Hollywood, Johnny Knoxville. Memang menjadi dan kelakar habis. Gelak berdekah-dekah aku, tambah pulak satu panggung tu turut gelak sekali, memang meriah!

Tapi memang takde kelainan dengan kebanyakkan cerita Jackie Chan sebelum ni, contoh macam cerita Rush Hour – dua orang lelaki dengan karektor yang berbeza. Namun ini kekuatan yang ada pada filem Jackie Chan, you still wants more walau ceritanya adalah lebih kurang sama. Mungkin sebab gaya aksi yang memang tak mungkin dapat orang lain nak tiru. He is the only one that can do it!

Scene paling epik bila mana Jackie Chan manyanyi lagu Adele ‘Rolling in the Deep’ dengan warga Mongolia. Tak expect langsung dan memang terbaik!

Ulasan