Tom And Jerry : Waktu Menyenangkan Dalam Hidup





salam.

dulu masa tengok tom and jerry, si tikus jerry ni walau nampak lemah tetapi selalu mengenakan si kucing. tapi dalam realiti kita, kalau kita tunjuk yang kita ni lemah, orang akan ambil kesempatan terhadap kelemahan kita tu. 

dulu masa tengok tom and jerry akan ada seekor anjing selalu membantu si jerry, tapi realiti kita, si anjing tu akan sama-sama dengan si kucing untuk terus menghancurkan hidup si tikus.

baik aku berhenti menulis kat sini. rasa amat tekanan menulis dua perenggan di atas. blog bagi aku tempat untuk release all the tension, bukan untuk tambah tension. walau banyak mana masalah, masalah dengan orang sekeliling, masalah dengan mak bapak, masalah dengan jiran tetangga, masalah dengan aweks, masalah dengan housemate, masalah dengan workmate, dan macam-macam lagi masalah yang wujud dalam dunia ni terutama masalah berkaitan duit. dont ever try to write it here. sebab aku akan bertamabah tekanan, bagi aku blog ni satu terapi yang bagus untuk semangat dan pikiran aku.


so, senyum and bawak balik keseronakan sewaktu menonton tom and jerry. 

yang lemah boleh menang, jika kena strategi dan masanya.

yang kuat ada yang akan tolong yang lemah, pandailah pilih rakan.



p/s : amik yang positif, buang yang negatif
hidup dipenuhi dengan senyuman~
asssalamualaikum.

Ulasan

Unknown berkata…
suka tgk tom n jerry.kelakar sgt.hehe
aku suka film yang ini bikin saya ketawa.
Just Mini Love berkata…
kartun feveret mase kecik2 dulu :)


p/s: follow ;)