Pada-Padalah Nak Dating Pun..

salam. selalu dengarkan orang kata, yang cinta dan perasaan cinta tu tak salah, tapi yang salah adalah manusia yang menggunakan cinta untuk memenuhi kehendak nafsu dan gelodak perasaan! Ini antara yang buat aku menyampah dengan pasangan bercintan-cintun ni, menyusahkan kerja orang je. 

couple forever is my choice...

Berjalan Perlahan di Kawasan Laluan 

Aduhai~ rasa nak ketuk je kepala-kepala couple yang bajet hot ni, kalau berjalan bukan main slow lagi dekat kawasan aku nak lalu pualk tu. kita dah la nak cepat, yang lelaki kenyit-kenyit mata, yang perempuan senyum-senyum malu, tangan pulak dah tak kena halal haram, sentuh sana-sini, takde renggang-ranggang dah! buat panas je tengok.

Mesra Tahap Maksima

Ini lagi ramai yang buat, lagi-lagi port port bangku kosong yang merupakan tempat melepaskan penat orang yang berjalan di pasaraya. ni selalu yang couple tak kahwin lagi la, yelah kalau dah kawen, takde maknanya nak lovey-dovey dekat tengah pasaraya tu kan. Naik meremang bulu roma tengok tangan si dara masuk kocek si teruna, tangan si teruna suap-suap makanan ke mulut si dara. 

Panggilan Manja

Kalau ada panggilan kepada masing-masing, buatlah secara rahsia atau kongsi dengan kenalan rapat. lagi manis rasanya dari korang hebahkan satu dunia. papa, mama, boo dan bermacam lagilah yang aku pernah dengar pasangan-pasangan couple ni guna bagi menunjukkan perasaan cinta teragung di hati masing-masing kan. cinta tahi ayam je tu, kalau berani jumpa wali, terus mintak! lepas tu, panggilah apepun, takde orang rasa nak pelempang muka korang agaknya.

Gaduh

Ini serius menyampah tahap tertinggi. orang yang dah kahwin, cerai, kahwin balik, gaduh sampai nak cerai balik pun tak seteruk korang bergaduh. baru couple 2 hari, gaduh bagai nak rak! nak hancur satu bangunan ni kalau boleh. cam takde adat ketimuran langsung, rilex sudah. kumbang bukan seekor, bunga bukan sekuntum. gaduh kuat berpisah, gaduh slow pun berpisah, tak gaduh pun berpisah. baik tak yah gaduh kan! berpisah je cara elok. habis cerita, taklah korang menyesakkan mata yang memandang ni.


kepada mereka yang couple tu, kalau dating pun, tengok dan pandanglah orang sekeliling, have a little shame of what u did. it not too late, belum terlambat untuk berubah dan betulkan keadaan, diri, dan kekasih korang. terutama lelaki, korang bakal jadi ketua keluarga! malulah sikit, ambil inisiatif untuk halalkan pasangan anda tu. assalamualaikum.

Ulasan