Animasi SeeFood : Trailer Yang Sangat Mengujakan!!

salam. dalam beberapa bulan lepas aku ada terbaca mengenai animasi 100% buatan anak tempatan, tapi aku tak ambil pusing mana, sehinggalah aku jumpa trailer animasi ni di youtube. sangat menarik! Animasi dengan tajuk 'SeeFood' ini sepenuhnya dalam bahasa english dan dihasilkan oleh syrikat Silver Ant. Penghasilan animasi ini jugak disokong sepenuhnya oleh Kementerian Sains, Teknologi dan Inovasi. 

silver ant sdn bhd - salah satu penghasil animasi di Malaysia

Kalau upin dan ipin berkisahkan dua adik beradik kembar, filem 'seefood' ini mengisahkan penerokaan pup bersama rakannya julius menyelamatkan adik-adik pup yang diambil oleh pemburu telur ikan. Pup yang sampai ke darat mula mencari adik beradiknya untuk di bawa semula ke laut. Lebih kurang macam 'finding nemo' aje jalan ceritanya. Tunggu ajelah, wayang ni lambat lagi keluar, kalau tak silap aku cuti sekolah tahun depan rasanya. 

Buku yang dibaca julius menyebabkan keinginannya untuk makan ayam! 

Julius di dalam 'fish-suit' - membolehkan diorang berjalan di darat!

Filem yang berdurasi selama sejam setengah ( 90 minit ) ni bakal ditayangkan di banyak negara antaranya Indonesia, Thailand, Taiwan, Korea Selatan, Jerman, Belanda, Poland dan banyak lagi. mungkin lebih banyak daripada 'upin ipin : geng pengembaraan bermula ' yang dihasilkan les' copaque production sdn bhd.

Jom sebelum aku terlupa, layan trailer animasi seefood ni dan kalau rajin silalah ke pawagam bila ditayangkan kelak! Assalamualaikum.

 

Ulasan

Unknown berkata…
salam azuan~

wah2... cam best aje kan?? tp lmbt lak kuar kat pawagam... =.="
Tanpa Nama berkata…
cam best je. bangga dengan pencapaian anak anak malaysia sekarang. penghasilan animasi pun dah gempak.

now les copaque dah ade pasaing. kalau pesaingan sihat cam ni nanti akan ada byk lagi penghasil animasi jadi malaysia lambat laun dapt la setaraf degn penganimasi hollywoo yang hebak hebak belaka tu. walaupun masih jauh tapi biar lambat asal selamat.hehe..
Jue berkata…
Wah mcm best je ni. Br tgk trailer dah tdetik nak tgk lagi dan lagi. Bangga dgn pcapaian malaysia skrg

Ada kwn kat Indonesia minat giler Upin & Ipin. Agaknya kalau movie g sana gak, mesti dia suka gak tgk