The Avangers : Antara Movie Tahun 2012 Yang Bakal Hot!

salam. 'the avengers' merupakan movie yang bakal menjengah pawagam pada mei 2012. lambat lagi tapi banyak sudah promosi atau langkah yang diambil bagi menarik penonton ke panggung, seperti mengeluarkan poster-poster yang bikin gempak! jom tengok poster pose setiap pelakon dalam movie the avangers.

Antara superhero dalam movie yang aku suka. iron men lakonan berkesan dari robert downey jr.
seorang pakar senjata dan billionair hasil indutri senjata keluarganya iaitu stark industry.
manusia bersaiz besar dan bewarna hijau ini pada asalnya merupakan lakonan edward norton,
namun dalam 'the avengers', watak ini dimainkan oleh mark ruffalo. saintis genius yang
terdedah kepada radiasi sehingga mampu menjadi the hulk dalam
keadaan marah atau bengang!
merupakan dewa halilintar asgard, lakonan watak Thor dipegang oleh  Chris Hemsworth.
aku rasa wayang thor ni pernah ditayang tapi tak pernah pulak aku tengok!

Captain america lakonan chris evan yang filemnya aku belum tengok lagi ini  juga merupakan
hasil experiment untuk meningkatkan keupayaan fizikal manusia.


Hawkeye atau Clint Barton dilakonkan oleh Jeremy Renner yang mendapat jolokan
'the greatest marksman' dalam movie ini  kerana  pakar dalam bidang memanah. 


'The Avangers' merupakan sebuah filem gabungan superhero-superhero apabila terdapat komplot memecahbelahuruharakan bumi tercinta ini. Nick Fury lakonan samuel L jackson, merupakan pengarah SHIELD, satu agensi keamanan dunia. Nick Fury memanggil superhero dan superheroin menentang musuh. Ala kira macam x-men takpun justice america la jugak!

awal giler kan aku promote citer ni. tunggu lah lagi 9 bulan yea. haha. assalamualaikum.

Ulasan

Terbelog berkata…
iron man je aku minat hehe