Praktikal! Hajime No Ippo! Punching Back! Silat!

salam. esok merupakan hari penilaian aku untuk latihan industri, bermakna aku sedang menikmati hari-hari terakhir kehidupan aku sebagai seorang pelajar praktikal. Banyak benda yang aku belajar terutama dari segi geologi lah, selain ilmu-ilmu pejabat. lepas ni bolehlah gunakan ilmu itu untuk kerja pulak. Latihan industri ni bagus sangat, tapi lagi bagus kalau elaun masuk tepat pada waktunya, ni yang bulan kedua pun aku tak dapat lagi. sabar je lah!

bercakap psal duit! tadi masuk jap laman akaun nuffnang, ada iklan buffered rupanya blog ni, dah banyak jugak duit dalam tu, bolehlah buat keluar untuk kali ke-4 nanti. haha. Semalam takde rezeki pulak dengan test jpj untuk lesen kereta aku, tu lah main bawak aje kan. mana la nak bagi lepas. duit pulak nak mengulang, tunggu la aku kerja sebulan dua! 

habis pendahuluan....



ni ha! sebenarnya aku nak cerita perihal satu anime yang aku baru layan. Hajime No Ippo! padahal citer tahun 2002. Best giler aksi lawan tapi jalan ceritanya lebih kurang dari awal sampai akhir. Hero mesti nak give up awal-awal, lepas tu flashback sikit-sikit dah kuat balik, haha. Lantaklah bahagian tu, yang penting citer ni buat semangat aku ni berkobar-kobar nak dapatkan badan tough! hahaa. Giler lah pengaruh kuat. Rasa macam nak beli satu punching back!

Dulu rumah aku ada satu punching back, hak milik abang tiri aku. Dalam tu isi pasir yang diambik di sungai di belakang rumah lama aku. Memang giler! aku pun suka duduk tumbuk + flying kick punching back tersebut walau tinggi aku tak berapa cukup masa tu. Rumah aku jugak ada satu batang kayu yang macam dalam cerita kung fu, yang digunakan untuk praktis gaya lawan kung fu. aku tak tahu apa jadah nama kayu tu. Tapi kita ibaratkan kayu tu musuh kita, dan kita seranglah dengan gaya lawan kita.

Masa sekolah rendah, semua adik beradik aku kena belajar silat. sebenarnya nak isi masa bosan, rumah aku mana ada televisyen masa tu. Dari kakak sulung hingga adik bongsu, semuanya pandai bersilat. Bersilat aje pandai, kalau kena serang tak tahulah pandai defend ke tidak. haha. Kami main silat gayung, ganas sikit! 

Macam mana boleh sampai part bersilat ni pun aku tak tahu, jauh giler melalut. ok lah, lagi beberapa hari, bulan puasa akan menjelma. bulan penuh berkat. sama-sama lipatkan gandakan amal kita. 

ok. chow dulu. ada masa, aku tulis lagi di sini.  

Ulasan

Dearie Pearls berkata…
anime japan memang sangat best. best sangat ar.. hehehe.

wah, pandai silat ke? caya ar.. mesti boleh defend tu.
puteri ain berkata…
silat ape ?

btw selamat berpuasa
Tanpa Nama berkata…
anime dia ambik separuh ja
komik dia panjang giler ni
Hans Hanis berkata…
wah
best la ko belajar silat
aku xbelajar pun
sob sob sob

http://hanspunyablog.blogspot.com/2011/07/kontest-menang-duit-raya.html
Tanpa Nama berkata…
silat bgus untuk pertahankan diri..btw selamat berpuasa yer..hehehe
miera berkata…
selamat berpuasa. meh aja aku silat. huhu.
Nightroad berkata…
jln2x sni...

aku x lyn anime sgt, tp mangga layan layan la..ha3
hajime no ippo ni ak x pnh try bce,
biasa ak lyn one piece,eyeshield21, naruto, bleach ngn hitman reborn je..ha3