BackLinkwatch : Check Backlink ke blog korang !!

  • salam. ok. hari ni nak tunjuk satu site untuk tengok backlink ke blog korang. aku pun baru tahu pasal website ni dan aku rasa ianya sangat menarik. Tak susah mana pun, just masukkan alamt blog korang, lepas tu keluarlah senarai backlink-backlink ke blog korang. 




  • dah check backlink, skang meh nak bagi tips sikit supaya korang boleh naikkan bilangan backlink ke blog korang. Makin banyak backlink, makin tinggi seo. aku tak confirm, tapi itulah yang dikhabarkan kepada aku. haha.
  • First, korang mesti pandai promote blog atau link entri korang. Jadi yang ni, kenalah ada blog atau entri yang berkualiti tinggi. macam mana nak tahu berkualiti ke tak? jangan tanya aku, sebab aku memang tak tahu. tanyalah pembaca blog korang. tapi aku ada buat satu post untuk cara menghasilkan entri berkualiti
  • Kedua, buat kontes yang simple dan pastikan peserta kena backlink link ke blog korang. Memang efektif la cara ni, lagi-lagi kalau yang masuk kontes tu semua dari blog-blog yang berPR tinggi. hehe.
  • Ketiga, komen di blog yang dofollow. Aku tak tahu macam mana atau ape jadahnya dofollow ni. sampai sekarang aku kurang ngerti sama ini konsep. Tapi memang kalau komen di blog yang nofollow ( banyak blog blogspot, termasuk blog aku ni sekali rasanya ) memang tak kira rasanya. Jadi rajin-rajinlah komen blog yang berdot.com dan blog yang berwordpress untuk korang komen. 
  • cukuplah 3, banyak sudah tu. haha. ok. jangan lupa untuk check backlink ke blog korang kat link atas tu. tengok-tengoklah blog mana yang bagi backlink, pastu rajin-rajinlah komen untuk dapatkan backlink ( nampak tak ikhlas! haha. ).


        p/s : siap satu perenggan, mesti rasa nak tekan justify. hasilnya bila seminggu lebih duduk menulis tesis.   
                hehe.

Ulasan

cikceriacorner berkata…
o yeke..heheh..terima kasih..