Analitikal Nuffnang : KataKunci/Pautan Terbaik Blog Ni

  • salam. hampir seminggu sudah berhenti dari membuat sebarang entri. ada rasa nak buat, tapi penyakit malas sangat tu datang. malas nak menaip, malas nak fikir, malas nak cari gambar, malas nak edit gambar, malas nak buka blogger, malas nak taip perkataan blogger, malas nak tarik mouse ke bookmark blogger, dan beribu satu lagi penyakit malas yang lain. hehe.


upin dan ipin terbaik.
sumber : google dan aquinsanbaik

  • Bila sebut pasal analitikal nuffnang, rasanya semua blogger yang letak nuffnang memang tahu pasal analitikal ni apa. Bagi yang tak tahu, analitikal nuffnang merupakan catatan trafik ke satu-satu blog. Ada bilangan pelawat paparan, ada bilangan pelawat unik, ada lokasi pelawat blog, ada kata kunci atau keyword carian pelawat yang termasuk ke blog, ada rujukan pautan atau reference link, dan ada komuniti baru atau pelawat korang yang jugak berdaftar dengan nuffnang. 




  • Untuk keyword a.k.a katakunci blog ni, upin dan ipin memang terbaik sebab dioranglah blog ni terus hidup. haha. Memang ramai masuk blog ni sebab cari gambar upin dan ipin. Software edit gambar yang aku cadangkan untuk menggunakan software photoscape jugak termasuk dalam senarai sepanjang minggu lepas. Ramai jugak pembaca novel yang mencari novel secara online untuk dibaca, dan  cadangan aku untuk yang suka membaca adalah web penulisan2u. memang untuk kaki novel! Ada jugak tutorial yang termasuk dalam keyword ni iaitu timbang berat blog. Memang patut selalu ditimbang berat tu. hehe. yang merah-merah tu takde bahaya mana pun, tapi blog ni ramai orang yang aku kenal baca, jadi patut lah dicensor rasanya. hehe. budak bawah umur pun ada baca blog ni!! 

  • Untuk pautan link a.k.a perujuk : untuk blog aku ni, google memang terbaik! haha. Memang satu sumber trafik paling mantap. Tengok kat atas, memang semua boleh kata dari google la. haha. ada jugak yang lain tapi tak berapa banyak. mungkin korang boleh cuba apesal.com, gengblogger dan sebagainya. tapi bila korang tengah malas tahap tertinggi, google saja yang boleh membantu mempertahankan trafik blog korang! gila semangat. haha. 
  • Ok. entri ni saje-saje tulis bagi menaikkan semangat untuk menulis di blog ni selain menyiapkan tesis yang perlu dihantar minggu depan. minggu ni mungkin lagi sibuk disebabkan satu tabiat yang biasa dan digemari ramai rakyat Malaysia iaitu kerja last minutes. bukan aku seorang, semua pun suka tabiat ni. haha. sebelum gerak, aku nak promote satu link untuk kita sama-sama muhasabah diri dan terus bersyukur atas nikmat kurniaaNya. Marilah kita sama-sama terus berdoa agar rakyat Palestin bebas dari cengkaman Israel.  


Ulasan

Mrs Nurul berkata…
heheheh do the best for your thesis ok ! hebat laa google aku sayang goolgle, referrer terbaik blog aku gak



Jemput3x…hehehe..
# Nenek Marah Sebab Pakai Leggings !#
# Budak Jatuh Banggunan Live di Jepun !#
# Tutorial : Cara Pasang Facebook Like Button Comel !#
Wuit.. Apa keje last minute ni haa.. Masa punya banyak, main jer.. Isk3.. :p
cikceriacorner berkata…
the moral the story...heheh..jangan MALAS..hehheh

xpe..kdg2 nak berblogging ni kene ada mood jugak kan..hehehe..

saya pon kejap rajin..kejap malas..hehhe..tp malas byk sikit dr rajin..heheh
Tanpa Nama berkata…
Salam..haha..tak elok mls2 nie..rugi2 ! =D rajinkn diri ye.kkdg sy pun mls gak..huu~
tomamot berkata…
bile je ko rajin?
Miss FarraAqua berkata…
da most cute cartoon evah!!!