Gantz : Anime! Manga! Dan Filem!

  • salam. beberapa hari lepas, masuk ke laman-laman web untuk download movie, aku terjumpa satu movie yang dibuat dari manga/anime dengan tajuk Gantz. memang aku suka benar kalau buat filem dari komik ni, tapi kebanyakkan memang hampeh je. wakaka.
style giler pisto dalam cerita ni.

  • Manga/Anime : dah lama aku tinggal manga/anime gantz ni sebab jalan cerita yang makin lama makin mengarut. hehe. lagipun aku dah jarang baca manga sekarang nie. yang masih aku baca hanya one piece, hitman reborn dengan detektif conan. Manga dengan Anime tak banyak berubah rasanya, aku tengok jalan cerita pun lebih kurang aje. watak pun sama aje. aku suka watak hero dalam citer ni, stylo tambah berani tambah pulak aksi yang masyuk!


  • Filem : aku memang tak harap apa sangat! just nak tengok aje. nak kata best, memang jauh dari best. hero punya perangai macam siot je! pentingkan diri aje. lepas member mati, baru nak insaf. huhu. jalan cerita agak lari dengan manga/anime. mungkin nak jimatkan masa. tapi teknologi dan raksasa nampak menjadi. paling aku suka, pistol yang digunakan untuk diorang melawan alien. memang style habis. huhu. cerita agak slow dan banyak berlari dari aksi. 
  • Sinopsis : Si Kei dan kawannya, Kaito dilanggar oleh sebuah kereta api, dan bila diorang sedar, diorang dah ada kat satu bilik dengan orang-orang lain yang kebanyakkannya jugak sepatutnya meninggal dunia. di situ, diorang diberi peralatan untuk menghapuskan alien-alien yang ditetapkan oleh ganzt. setiap kali menang, score akan diberi berdasarkan keupayaan setiap individu dalam melawan alien. jika score diorang mencapai 100, diorang diberi 2 pilihan. 
yang bulat kat belakang hero ( kiri ) tu ialah ganzt.

  • movie yang ditayang pada januari 2011 ni akan ada sambungan untuk bahagian kedua. tengok ajelah dan harap-harap dah tak banyak berlari macam filem first ni. hehe.
     

         sumber gambar  : google , tokyohive, mymangastream



Ulasan

virda berkata…
Gantz dijadikan movie?? walawei, dolu msa zaman muda belia remaja suka baca manga dia kt kreko, weh, tak saba nk tgk, kimi ni todoke dah donlot??
afrohead berkata…
aku tak setuju langsung bila kau cakap manga GANTZ tak best. jalan cerita makin lama makin mengarut? come on dude, u gotta be kidding. kau dah lama stop baca kan? mesti kau tak tahu sekarang ni plot storyline GANTZ dah makin kompleks kan? and by the way movie tu part 1, dan aku rasa jalan cerita movie sama dengan manga. aku tak tahu bahagian mana yang kau cakap jalan cerita movie ni jauh lari dari manga.

aku rasa Hitman Reborn punya jalan cerita lagilah makin mengarut, dengan lambo punya vongola box jadi armor suit bertanduk tu. buruk gila!

no offense dude, pendapat aku je :)
Azuan berkata…
@afrohead

aku pun tak suka lambo dalam hitman reborn..hehe..

aku dah start baca manga gantz balik lepas tgk movie nie...nak tahu jugak apa jadi..hehe

pasal movie tak sama dengan manga, mungkin pendapat blainan, aku tengok dari segi lain dan ngko tgk dari segi lain...macam alien kedua, kalau ikut manga ade banyak alien yang sama jenis dan dalam movie cuma ade sekor aje..ketua alien kedua pun yang burung besar tue pun takde..

apapun, aku suka action dalam manga gantz nie. hahaa
Azuan berkata…
@virda

season 1 dah habis tengok..season 2 tunggu tamat la baru download..hakhak!

blog ko de malware..tak leh masuk..huhu
adarain berkata…
movie Gantz yang pertama mmg best tpi movie ke-2 gantz mmg x best..mengarut..