Sebelum Publish Entri, Preview Dulu Yea !!

     Salam.

  • Dua tiga hari ni internet macam demam saje. sekejap ada, sekejap takde. macam chipmore pun ada. Hari ni kira okay la sikit tapi siput still siput. kalau la line internet ni boleh tukar power dari siput ke ulat gonggok pun dah kira okay. Nie tak, siput tukar jadi lintah bulan ada. hehe. Bahasa aku penuh dengan 'perlambangan'. woha! Kalau jawab SPM boleh dapat A ni. ekeke. 


Zorro OnePiece
  • Sekarang, tengok header blog aku dah tukar. Padahal yang sebelum nie baru aje pasang aku rasa. hehe. tapi still anime lagi. kali nie One Piece pulak, sebab aku sedang menyambung membaca manga One Piece yang dah berpuluh episod tertinggal. tulis dalam blog, baru semangat nak sambung baca. hehe. 
  • Untuk mereka yang ada blog, sebelum korang publish apa-apa di blog macam widget, header dan yang sewaktu dengannya. kalau boleh, tengok la sizenya, jangan main masuk aje! Ada yang sesetengah tue widget kat tepi punya besar sampai entri korang dah tak jadi tumpuan utama! orang masuk, terus tekan butang pangkah. Ada pulak yang header separuh aje dari size blog korang, nampak tak kemas! huhuu.
  • Kalau tulis entri pulak, aku tak kisah korang nak tulis cara apa sebab bagi aku penulisan setiap orang memang berbeza, aku pun tak reti mana, main tibai aje. Tapi biarlah korang paham apa yang korang tulis tu, pastu baru tekan 'publish post' yea. Kalau korang sendiri baca tak paham, macam mana pembaca nak paham. Paham?? Jangan gelojoh sangat nak publish entri sampai huruf A kemana huruf K hilang kemana. nak tulis AKU jadi U saja pulak. hihii.




  • Dah makin ramai orang ada blog sekarang, budak 12 tahun pun ada yang dah ada blog. Itu blogger paling muda aku pernah jumpa blognya. tapi rasanya ada lagi muda kot. hehe.

      p/s : sambung baca one piece lagi..hihi

Ulasan

Botak berkata…
ade blog sape entah aku g..
sampai berterabur isi nyer..
jarak setiap perenggan gak jauh ke langit..
muehehehehe... :D
SayaAnonymous berkata…
setuju! preview dulu..huhu
N a d i a berkata…
comel kartun tu.

azuan, ada kot yg lagi muda ada blog.. umur 10-11 tahun rasanya..

ada yg 1 family dia ada blog. hehe
Puteri Iqa Izyan berkata…
haha.selalu publish dulu baru cek satu2. :P
Mus berkata…
percaya atau tak?
sekarang aku tengah membina 2 blog untuk anak client aku yang berumur bawah 12 tahun..
starsyeea berkata…
ha'ah...aku penah buat jgk tu...publish je senonong...skali bukak blog macam baru pindah rumah...terabor! hehe...so, nakmo buat lagi :p

btw, folo!
Unknown berkata…
hehe.. peminat anime la ni...mmg sblm tambah apa2 dlm blog kita kena preview dlu tgk sesuai ker tak...so nti xda la nyusahkan pengunjung blog..
Zaidi berkata…
azuzu...ke mana ko menghilang ha?
PuanPepel berkata…
aku selalu jumpe kesalahan pas da publish.masa preview tak nampak palk.takpe.masih boleh edit.hee
Azuan berkata…
zaidi : asal link ko takleh pkai..hihi
adrinaqamarina berkata…
kadang3 time publish tu perasan ag, lepas publish baru perasan then kena edit balik~

ouh ni peminat tegar anime ke? hehe
Azuan berkata…
adrinaqamarina :

tegar tak tegar...kalu ade yg best tengok..kalu tak best x tengok hihi.
Seri berkata…
sebelum publish check 1X, lepas publish check 1X lagi. tapi kadang2 ada juga yang silap eja
SyuraLatif berkata…
i 10 kali preview kowt baru publish tp best pnh best pon entri i.. haha..
ftrhd berkata…
siapa budak 12 tahun yang blogging tu? yiedpozi ke? hehe
Qib berkata…
zaman da maju. orang skrang da x makan garam ngn nasi :)
| Perlu MALU jadi single |
Arizakiah berkata…
Betul tu azuan,
Ada entri yang mummy jumpa tak faham langsung bila dibaca...orang tua macam mummy ni mana faham bahasa gossip ni....
SHAFIDA berkata…
a'aaa laa, saya pun selalu buat gitu..memang ejaan banyak betul salah..ahahhahaha

malu weh. xmau buat lagi ahh..
time kasih atas peringatan itu