Anime : Nuraihyon no Mago First Season ( Watch Online / Download )

watch this anime online : here
download this anime (mediafire) : here

  • Salam. hujung minggu lepas aku download anime nie dan minggu nie baru berpeluang nak tengok. memang tak sia-sia. dari episod pertama sampai episod dua belas nie memang mantap anime ni. aksi lawan dan cara watak-watak utama berkembang juga menarik. 
hero-heroin



  • Jalan cerita lebih kurang macam Katekyo Hitman Reborn; seorang budak, rikuo mewarisi jawatan 'ketua jin' tetapi dia ni cuma memiliki suku sahaja 'darah jin' disebabkan datuk dan ayahnya berkahwin dengan manusia biasa. Jadi si rikuo ni hanya boleh menjelma menjadi jin pada waktu malam. 
  • Apa yang best pasal anime nie ialah watak-watak jin lain yang pelik-pelik macam snow woman, crow trio, neckless, kappa, hebidayu dan banyak lagi. setiap watak ni pulak ada kuasa dan cara berlawan yang tersendiri. 
- Hero kat tepi kanan sekali bila dah jadi 'demon' -

- Macam-macam jenis jin da -
  • Untuk musim pertama, hanya 26 episod dan manga-nya dah sampai 70++, jadi tak tahu la macam mana jalan cerita nie nanti, makin best atau makin tak best. tapi setakat nie sangat manarik untuk dilayan pada masa lapang. Kalau dah melalut je nanti, kita tinggal-tinggalkan. hakhak!
  • kalau mahu download atau tengok online, boleh klik pada link di atas. Anime ni sangat-sangat lah direkemenkan kepada kamu yang nak tengah cari nak tengok cerita yang mana, hehe. 


          p/s : yokai = demon = jin ( jin pun ada yang baik dan yang jahat !! ) 

Ulasan

ardinihumaira berkata…
katun pempuan tu comel :)
senyumSOYA berkata…
hehehe~ cita ni mmg best..anime dy cumei2 n gila2 sket...
Tanpa Nama berkata…
Rikuo-sama!!!