Anime : Arakawa Under The Bridge ( First Season! )

  • Salam. Update blog lagi dengan anime yang bertajuk Arakawa Under The Bridge. anime 13 episode nie ( first season ) agak menghiburkan jugak walau banyak aksi-aksi lawak bodoh yang tak masuk akal. tapi kalau dah kartun semuanya senang nak terima. hehee.

Nino dan kou




  • Mengisahkan seorang lelaki, Kou yang sepanjang hidupnya diajar oleh bapaknya untuk tak bergantung pada orang lain, setiap kebaikan yang orang lain buat untuk si kou ni akan dibalasnya dengan apa cara sekalipun.  satu hari, si kou terlemas dalam sungai Arikawa dan diselamatkan oleh Nino, perempuan yang tinggal di bawah jambatan sungai Arikawa. Bagi membalas jasa, si nino meminta kou untuk mencintai dirinya. Sejak tu, si kou tu pindah ke bawah jambatan Sungai Arikawa dan bergaul dengan rakan-rakan nino yang sangat pelik dan korang tak mungkin jumpa di dunia nyata. hehe.
  • Lawak giler first date diorang, sebab dua-dua tak pernah bercinta dan si Nino nie beranggapan yang dia bukan dari bumi sebaliknya dari venus. Si Kou nie pulak jenis yang ikut sebijik-sebijik apa yang dia baca dalam buku. hakhak!
Ketua kawasan bawah jambatan Arakawa.
  • Gambar atas merupakan ketua kawasan tue yang sah-sah pakai kostume tapi tetap mengatakan yang dia seekor kappa ( kappa tue binatang lagenda la lebih kurang! ). nie baru satu karektor, ada banyak lagi watak yang turut menjahamkan lagi anime nie. tapi still boleh terima lawak dalam anime ni. jalan cerita utama dia menarik, tapi yang sampingan memang gile-gile tak logik.   
metal brother
  • Watak paling aku suka dalam citer nie. haha. diorang nie sebenarnya lari dari makmal kajian ( x tahu la makmal ape! ) dan tinggal di kawasan bawah jambatan. Metal brother nie takkan keluar dari kawasan bawah jambatan nie sebab takut dibawa balik ke makmal. Diorang jugak percaya yang diorang ada kuasa psikik dan pakai topeng untuk lindungi kuasa diorang. macam upin dan ipin aje kembar nie. hehe. 
  • Banyak lagi watak-watak lain yang pelik. *kenapalah aku boleh tengok ceciter ni pun aku tak tahu hehe.
        p/s : tengah download second season...hohoo



           

Ulasan

Apa pasal entah aku suka sangatttt dengan ayat encik yang berbunyi begini..

"tapi kalau dah kartun semuanya senang nak terima"
Qib berkata…
ak rasa kappa tu katta+k
kan kan kan??
| Gelagat Anti INDIA|
N a d i a berkata…
arghhhh!!

stress, Kimi Ni Todoke pon tak abes tengok lagi dah dapat suggestion anime baru! Camnee nihhh??
Azuan berkata…
nadia : xyah nk stress..tgk ni nak bg hilang stress..hehe..kimi ni tadoke tue lagi best rasanya dr yg nie...
anyss berkata…
Salam,
akak suka shinchan...selamba je dia kritik o rang hu hu hu

Jom join;
Kontes Cerita Paling Lawak sedunia
ftrhd berkata…
cam pelik je anime ni.. hahaha kelakar pun ada adehh
CiPoT CeDoT berkata…
perhh..aku x pernah layan lagi crita nih..mcm best jee..kena download nih..akhaz..
Solehah berkata…
nak ulang soalan yang sama ni. kenapalah boleh minat?hehe