Zaman Universiti : Buat Kerja 'Last Minute' dan Petua Hilangkan 'Eye-Bag'

Salam.

Update : Kepada kamu yang masuk sini kerana mencari Petua Belajar Last Minit : Sila Tekan Link ini. hoho.

Sudah 5 hari rupanya blog ini tak berupdate, tapi nasib baik Unik visitor ke blog ini tak jatuh! Maintain je 200++ Nuffnang pun baik hati bagi BE jugak. Syukur la yea. Bukan tak mahu update tapi tak dapat nak connect dengan internet. Jadi memang tak dapat online langsung. Kejap-kejap je boleh, itupun menumpang orang punya laptop. hoho. Mungkin ada hikmah di sebalik aku tak dapat online, sebab kerja aku berjaya disiapkan walau tak 100%. Tapi still ok la.

Sekarang aku di tahun akhir zaman universiti, memang aku tak boleh nafikan memang sangat banyak kerja tapi aku boleh lagi la nak buat aktiviti aktiviti yang aku suka macam online dan main games. Ada lagi la ruang tu, bukannya 24 jam aku kena buat kerja. hehe.

Tapi satu la yang kalau boleh cuba dielakkan iaitu buat kerja 'last minute', memang aku rasa semua student sekolah ke, universiti ke! memang dah jadi rutin untuk buat kerja last minute. Aku selalu aje buat. Memang dah jadi satu lumrah kehidupan seorang pelajar, tapi kalau boleh, cuba-cuba la buat kerja awal awal supaya tak kelam kabut masa nak hantar, tak payah nak stay up sampai jam 5,6 pagi semata mata nak siapkan kerja.



Time dekat exam, memang ramai student tak tidur malam sebab banyak subjek lagi tak study. Aku pun lebih kurang cuma aku tidur awal sikit, sebab aku jenis tak kuat belajar tapi kuat berdoa. ekeke. I do believe that my doa is my strongest strenght!!

Semua tidur lewat sebab ikut waris jari burung hantu. Ye la burung hantu kan malam malam baru dok sibuk nak buru mangsa. Student pun sama la jugak, time malam tue baru sibuk nak cari buku a.k.a mangsa untuk kurangkan tekanan yang 'aku belum study'.      


Akibat tak tidur malam, mata mula menunjukkan kerdutan pada bahagian bawah mata iaitu orang mat salleh panggil 'eye-bag'. Kalau ada benda nie, korang memang jrang tidur malam. Mungkin banyak sangat masalah dunia nak difikirkan! macam la hidup ini bermatlamatkan dunia semata mata. 



Member aku kata, pakai timun letak kat eye-bag tu, makan hilanglah eye-bag tersebut. Boleh percaya ke??
 
OK. Aku pun sebenarnya ada final pagi nie. Sempat lagi buat entri ini. hohoo. Wish me luck! Dan kepada anda yang nak exam sila study awal awal dan jangan tidur lewat sangat, nanti lekas tua. hehe. Salam.  

Ulasan

N a d i a berkata…
biasalah,
masa U dulu,
last minute baru siapkan assignment
pastu bila tension siapkan assingment last minute,
lepak mapley dulu sampai kul 3-4 pagi.
oh,
rindunya zaman belajar~!
Unknown berkata…
salam azuan~

hehehe.. all d best bro... :)

tringat zamn study dlu... lbih kurang sma aje... :)
eZmALiZa berkata…
gudluck for ur final :)
2R berkata…
hehe standard la kan studnt U msg3 suka dgn last minit tu hihi..tingat nostalgia dolu3 lak bce n3 ni ;p
Unknown berkata…
eye bag tu xtahan tu..huhu


jom join giveaway yong~
Tanpa Nama berkata…
tahun akhir zaman U meeeemang STRESS, meemang BZ..huiihhh

Berjumpa Dengan Blogger-Blogger Hebat di Nuffnang Glitterati Plus Open Meeting
Tanpa Nama berkata…
hohohio