Bila Lelaki Mula Pakai Mekap...

Salam.

Mula mula ingat nak tulis pasal aku, tapi memandangkan hidup aku sekarang hanya bergelumangan dengan tesis, assignment dan final exam. Jadi aku tukar topik la pulak, nanti yang tengah tertekan nie, jadi lagi tekanan dan yang baca turut tertekan. hihi. Blogging is my way to reduce the overload pressure in my life!! Wah berfalsafah sekejap. 

Ok. Berbalik pada topik asal. Bila lelaki mula pakai mekap yea. Tapi zaman sekarang dah tak pelik bila lelaki pakai mekap rasanya. Tapi jangan la sampai ke tahap pakai pemerah pipi, maskara bagai. Tue dah melampau yea. Alang alang tue, aku mau tanya. Maskara itu apa yea? Main tulis je, bukan nak buat rujukan apapun. hihi. Cis tesis aku punya rujukan pun baru seciput, takkan nak tulis entri kat blog pun kena buat rujukan kan? hoho. 

Aku pernah jumpa lelaki pakai pembasah bibir kalau tak silap, ada yang kalau ke pantai siap pakai penahan matahari tue. hehe. Aku tak pernah cuba la pembasah bibir, tapi sunblock pernah sekali masa pergi field, tue pun sebab member member maen pass pass je kat atas bas. hehe. Takde perubahan pun, tetap hitam camtu gak. hoho. Takpe3. hitam hitam pun menawan kan. Nak tanya lagi..sunblock dengan pembasah bibir nie kira mekap ke? hoho.

Sekarang masuk bab bedak, kalau dulu masa kecik kecik. Memang sah sah la mak korang tampal bedak banyak banyak bagi putihkan kulit gelap tue. hehe. Mak aku tak kot. Takde3. Tapi yang aku ingat mak aku ada pakaikan aku minyak apa ntah supaya rambut jadi lebat. Hasilnya memang terlebih lebat ekeke. Berbalik bab bedak nie, sekarang nie orang tak panggil bedak kot. Kalau tak salah 'foudation' kot ke apa ntah?? Ramai yang lelaki pakai, tak percaya korang tengok la artis artis yang berlakon. Memang kebanyakkan pakai benda nie. Lagi la kalau artis jepun/korea dan seangkatan dengannya. Dengar kata kebanyakkan artis belah matahari terbenam tue jenis yang 'auw' gitue. Kalau betul pun, drama diorang top jugak kan? hehe.

Korang nak pakai mekap ke tak tue korang punya pasal. Hidup mesti penuh dengan synuman. hihi

Seronok menulis sampai tak sedar dah banyak sangat pulak. Selalu pendek je. Kesimpulannya, semakin panjang entri, semakin tekanan hidup aku. haha.
p/s : perempuan tak suka lelaki yang bersolek terlebih lebih. Bersederhanalah dalam setiap perbuatan. 

p/s 2 : lelaki pun tak suka perempuan yang bersolek terlebih lebih, biar natural macam ning baizura dalam video klip awan yang terpilu dan Datuk Ct dalam video bukan cinta biasa. Berserderhanalan dalam setiap perbuatan.

Salam.

Ulasan

Nazz@Purple berkata…
nazz ade sorang adik yg suke make up..dulu kecik2 dia curik pakai pelembab bibir nazz..dah besar ni dia beli sendiri yg lelaki punya plak..huhuhu
Unknown berkata…
salam azuan~

hehehe... xpernah ber make up.. sebabnya xsuka di tepek2 bnda2 yg mcm ala2 mengarut mcm tu kat muka nie... :))

pernah sekali mber make up kan sy, tp xsmpai 5 minit sy trus buang.. terasa berat sgt muka nie.. tebalnya lak ai muka.. walhal xar setebal mana pun.. :)
dila berkata…
ning ngan ct dlm klip video tu mmg la nmpk natural..tp try cek foundation dia..blh korek sapu kat roti wooo...
Tanpa Nama berkata…
jgn make up mcm amoi geisha sdah lah..!
Betul tu.. Tak payah make up langsung pon takpe.. Pakai laa untuk suami jek.. Dan lelaki tak payah terus laa.. Nanti melarat nak cube itu ini plak..

P/S: Selamat study.. Jangan dok tertekan sangat ye.. Heeeee.. :)
piNky LuCiA berkata…
semua orang dah nak nampak cantik skrg,. hehe
Qib berkata…
metroseksual jer yng pkai foundation tu.. euwwwww

mcm pon...


Jum Singgah yer
Latest entry di:

Lelaki kurang otak
Letter for adik part 2
Lelaki hensem dan Pompuan Gem--