Zaman Universiti : Penuh Dengan Liku Liku Hidup!!

Salam.

Sudah lama tak naik bas di UKM nie sebab selalunya bertengggek di mana mana motor yang lalu lalang takpun buat lawatan ke dalam kereta kereta mewah milik mereka yang berkereta. Tapi tadi terpaksa menapak ke atas bas. Usha ke kiri dan kanan melihat pelajar tahun satu a.k.a junior junior aku yang masih bersemangat dalam menempuh hidup sebagai siswazah baru.

Tersengih aku seorang diri tengok junior junior nie...aku dah senior!! hehe

Aku dulu pun macam junior junior aku sekarang, masa tue memang semangat habis nak belajar. Macam sebelum nie tak pernah belajar. Kelas start jam 9, pukul 7 aku dah terpacak depan dewan kuliah. Pinjam buku dari pustaka bagai nak penuh satu rak. Jumpa senior bagai minta nota tue nota nie. Jadual kelas memang dah ada dalam tangan, lagi hebat dah boleh hafal satu satu. Kalau bab alat tulis tue jangan cakap le, lengkap selengkapnya.

Namun tue semua untuk satu atau dua minggu atau satu sem aje. Lepas tue semangat dah hilang. Mula hilang arah, terikut member sana member sini.hihi. Kelas dah pandai ponteng. Alasan tertidur. Mana tak tidur kalau malam malam maen PES sampai pukul 4 5 pagi. Buku pulak main campak campak, mana ada masa nak pergi pustaka lagi kalau masa bangun sama dengan masa pustaka tutup.hehe. Jadual kelas tue takde makna! Ikut suka je bila nak pergi bila tak mahu pergi. Macam U nie bapak aku yang punya ekeke.

Tapi itu pun untuk satu sem jugak. Ye la rezut jatuh merudum. Nak balik rumah pun takut kena halau dengan mak satu kampung. Baru tahu mana letaknya kekuatan seorang emak..huhuu

Sedar tak sedar..dah tahun 3, tahun terakhir kat universiti. Sekejap je 3 tahun.

Rasa macam baru semalam aje masuk tadika.. Dulu aku antara yang pemalas nak pergi tadika. Tak sangka boleh masuk U nie hehe..

p/s : Kepada junior junior sekalian sila la yea jangan ikut perangai senior senior yang tak baik..Ikut yang baik baik aje hoho.

p/s : macam merepek je entri nie..takpe3 korang layan aje.hehe..aku bakal sibuk...assignment tengah bertambah dengan kelajuan bas rapid yang jugak telah lama aku tak naik..tapi blogging tetap blogging hahaa...

salam.

Ulasan

Unknown berkata…
isk
ko kan pandai
rajen
hehehehe
Unknown berkata…
salam azuan~

hehehe.. sma ar.. memula aje bersemangat waja ke klas... pas sebulan 2, smuanya ilang... :p
myQza berkata…
harap2 junior tak baca blog kau ni.
ha ha ha ha

berkobar.s emangat mahu lebih. Motivasi dari bau baju baru.
ekekekekke
zhrhtoodem berkata…
wah3
dah senior kerek aa nih
hahaha

dulu nerd je
skang?
hahahahahah

rajin2 naaaa buat tesis.
:)
Tanpa Nama berkata…
hahaha dh masak sgt dgn alam U ni !
budak dekan ckp gaya camni laa.. heee.. :p

selamat menyibukkan diri, jgn bnyk meronggeng.. nnt ilang title budak dekan.. :)
M a W a D D a H berkata…
hahahaha...

tgk budak merepek repek kat sini..

bangun2..dah tahun 3 wey...hehehe
pearl apple berkata…
tu ah, mula2 masa awal sem memang rajen lar..bila dah masuk ujong2 sem jd lembik jer...tapi kna study jgk..sebab klas dgn bdak2 bijak..menci btol..=(
ayeen:) berkata…
owh budak ukm rupanya.selamat menjadi senior.ahha..selamat berubah menjadi yang lebih baik..ecece..cakap org..sdr pun sama jah..:)
nanad berkata…
wahh..dah taun 3..tahniah bro ;)
impian sy nak jejak UKM pasnih..
bab dekat ngan umah..
hemohemohemo..
doakan sy bejaya! ;D
Unknown berkata…
wooo...
dah final year...!!!!!!
tahniah2..
iffah berkata…
ehehe...saya junior fes year,,tetibe trnampak blog ni then tros bace....
nice job,,,bole amek pngajaran ni...
huhu