Trafik Blog? Ada Apa Dengan Trafik....

Salam.

Tadi mahu check trafik blog ini di nuffnang tapi tak berjaya. Kenapa bahagian analitik nuffnang macam down je aku tengok. Graf tak keluar, lagi la bilangan pelawat blog nie. Keciwa sedikit. Nasib baik iklan nuffnang masih berjalan hehe.

Jadi Alternatif lain, guna ajelah apa yang ada pada blogger. MAntap jugak.

Bukan nak menunjuk tapi saja mahu tunjuk ekekke.

Trafik? Satu benda yang amat penting bagi blogger yang ingin menjana pendapatan sampingan dengan blogging. Memang sesetangah ada kata yang trafik tak penting! Tapi kita kena ingat yang survival sesebuah blog bergantung kepada trafik kecuali bagi blog blog yang khusus dijadikan dairi bagi tuan punya blog...

Kalau blog yang baru dihasilkan, blogwalking memang satu cara paling efektif untuk menarik pelawat. Tapi yang aku tak suka tengok, bila blogwalking tanpa baca entri. Just di shoutbox je tulis yang ada melawat. Sebab tue la shoutbox blog nie dibuang. Biar la korang blogwalking baca entri, tak payah bangga blogwalking beratus-ratus sehari kalau setakat tulis di shoutbox tanpa baca entri.

Kalau blog yang agak lama dihasilkan, mesti dah malas dah nak blogwalking..jadi yang tinggal cuma 'enjin carian' macam google dan yahoo. Yang nie agak bagus cuma aku tak suka blog yang tajuk propa je lebih. Tapi entri hampeh macam biskut lemau. Kat luar nampak sedap tapi dalam dah masuk asap!! Banyak kali jugak la terkena. Aku tak kisah kalau nak menipu tajuk tapi biarlah entri tue ada kaitan sikit pun jadi le. Ni aku yang tengah semangat nak baca, tetiba je down..memang aku ban terus blog yang gaya macam nie.

p/s : kalau trafik blog tinggi, mesti selalu kena serang dengan anon kan..macam ada persatuan anon-anon untuk blog yang femes...hahaa

Salam.

Ulasan

nabilah_2908 berkata…
adat la manusia..tk boleh tgk org lebih..tk boleh tgk org senang..sure nk mengganggu...itu lah anon..huhu.. ;)

jom ke APA KATA HATI pulak,
KERJA & BLOGGING
Nur Suaidah Bachok berkata…
setuju! ku pun tak boleh tengok kt nuffnang tuh. entah kenapa.

dan lg satu, aku yer blog masih takde pun column STATS nih. errrr, macam mana tuh??
tuanpunyablog berkata…
@nur su'aidah : cuba masuk blog pakai nie www.draft.blogger.com
Sampai 468 pageview.. Penggunaan tajuk yg bgus.. :p
Tanpa Nama berkata…
aah la...asal blog fames je mesti kena serang...
myQza berkata…
le&ih detail dalam satu tempat! :))
hasni berkata…
trafik blog aku memang hampeh
huhu
hepi blogging azuan:-)
azuan berkata…
@dr : memang bagus pun tajuk tue ekeke..

red : tue la pasal...
saya_arief berkata…
haha..agak betul tuu.
bile da lame2 malas cket nk bw.
kui3..
zhrhtoodem berkata…
hahaha.mentang2 dah malam skrg. iya2. selamat malam.

banyak orang banyak ragam. hahaha.
~fisha~ berkata…
blog saya bese2 je...sob2.. sadis2.. ala, anon2 tu, lau nk naikkan trafic dipersilakan lah,but lau nk kutuk2..boleh tuuttt!!...ngee...
Qib berkata…
aku setuju kot. shoutbox ni orang hnye drop tnpa baca entry.. nice entry!
anyss berkata…
Salam,
Jumpa pun entri macam ni kat blog sdr....alahai, hanya sebab trafik ada jugak yang "mendatangkan" perubahan mahu "BERTUKAR" jadi gaban ni. Hari2 kena spamkan kotak laung...
mohamad rahmat berkata…
mle r spammer menyerang