Selasa, 20 Julai 2010

Selamat Pagi : Cara Nak Bangun Awal Setiap Hari





Salam.

Selamat pagi. Semoga ceria sokmo. senyum selalu.hihi.

PBA : Pakar Bangun Awal
Anak Anak : Pembaca blog Jangan Bukak.hehe

Hari ini, kami semua di PBA dengan bangga dan secara rasionalnya akan memberitahu cara cara atau petua petua untuk anak anak semua bangun awal. Tak kira la anak anak ni seorang doktor ke, seorang kaunselor ke, atau seorang jurutera ke. Ingat yea anak anak yang pintu rezeki mereka yang bangun awal nie terbuka luas tidak sesempit adanan dalam wayang adanan sempit yea.

Petua pertama anak anak sekalian ialah dengan tidur awal. Ramai yang bertekad nak bangun awal! Buat solat Sunat Tahajjud! Study masa pagi la! Tapi tak ramai yea anak anak yang bertekad untuk tidur awal. Sedangkan semua tahu yang tidur awal itu merupakan langkah pertama untuk bangun awal. Langkah pertama ye anak anak. Pernah dengar orang cakap kan yang nak melangkah beribu langkah itu mudah tapi nak memulakan itu payah sangat sangat.

Petua kedua anak anak untuk bangun awal sangat mudah yea anak anak iaitu dengan niat. Niat yang anak anak nak bangun awal! Niat yang anak anak nak beribadat! Niat yang anak anak nak pergi kerja awal! Niat yang anak anak nak solat subuh di awal waktu! Bermula dengan niat, naiknya semangat dalam diri untuk bangun awal. Mata yang mengantuk akan terbuka seluasnya jika adanya semangat melawan godaan godaan di sekeliling. Godaan tertinggi apabila waktu pagi tentunya hujan. Sedap yea tidur time time hujan nie yea anak anak.

Petua ketiga yea anak anak untuk bangun awal di pagi hari, mencari keredhaan Yang Maha Pencipta ialah minta tolong kawan yang bangun awal kejutkan. Cari kawan anak anak yang bangun awal, manipulasikan mereka sepenuhnya. Jangan manipulasikan kawan kawan untuk kejahatan sahaja, guna jugak untuk kebaikan bersama. Jangan la malu kalau kamu nak berubah menjadi lagi baik ye anak anak sekalian.

Nampaknya tuan punya blog sudah marah marah sama kami di PBA kerana mencuri ruangan di blog Jangan Bukak ini yea anak anak. Jadi sampai di sini sahaja cara cara nak bangun awal yang boleh kami kongsi bersama dengan anak anak. Semoga berjumpa lagi di lain ruangan dan jangan lupa praktikkan yea cara nie.

salam.

13 ulasan:

eelobor berkata...

Bila dah bangun, buat senaman ringkas & mandi serta solat. Segar tubuh badan sepanjang hari

FarhanaDr berkata...

okey.. pasni tak stay up dah.. :p

~ tetibe bace entry ni jd intonasi dr. fadzillah kamsah.. :)

sarah shafie berkata...

lmbt jgk bgun pg ni..aishh..

sI tEDI berkata...

paham dah pakcik. TQ.
aku selalu bg kol 6. paling lewat 6.30
aduhai!

~ ReD ~ berkata...

boleh jugak kot guna tips bangun pagi yang ini..

21 Tip Bagi Yang Sukar Solat Subuh (Bhgn 1)

21 Tip Bagi Yang Sukar Solat Subuh (Bhgn 2)

Uruchimaru @ kf berkata...

haku pas solat subuh mesti ngantuk so tidur lah skjp hee..

syahira ariff berkata...

kalau bgn awl pgi,insyaallah rezeki selalu murah
hihihi

~LP Lum~ berkata...

salam azuan~

heheh.. sma ar.. selalu aje terlajak bngun... :)

Fitrihadi.com berkata...

yg penting niat nak bangun pukul berapa selepas kunci jam tu. insyaallah before jam bunyi dah terbangun.. kita macam suruh malaikat penjaga masa kejutkan kita :)


- - -
Mcdonald’s GCB Burger Terbaru!!!

meowwmania berkata...

tima kasih yer bapak-bapak..anak-anak sudah paham :D

Tanpa Nama berkata...

bangun pagi kene beratur guna bilik air..huhuhu...tido kejap..last2 overdose...

ade amse singgah la blog AndaSuka

pearl apple berkata...

kalau yg ngantuk dalam kelas nih pulak cam na?huhuk3..

PinQib berkata...

huhu..

ak suka tido x kira masa..
:L)
macam mana pulak tu

Adik aku operate.


Kawan sehidup aku, anda bagaimana?

BLOGGING

Get this widget

FILEM @ MOVIE

Get this widget

DOWNLOAD

Get this widget
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...