Piala Dunia 2010~ Pasukan Favorite Korang??

Salam.

Piala dunia 2010 makin panas. Lagi 4 hari saje akan berlangsung nun jauh di Afrika Selatan. Setiap orang pasti punya pasukan pilihan masing-masing. Antara berita-berita yang aku terbaca mengenai piala dunia :

  • England dengan Publisiti yang tak putus-putus
  • Sepanyol dengan kepeningan jurulatih dalam memilih penjaga gol
  • Brazil dengan kehilangan permainan gaya samba 
  • Argentina dengan Pemain Terbaik Dunia, Lionel Messi

Jadi Agak3 pasukan mana yang akan juara. Kalau ikutkan kekuatan memang tak dinafikan Sepanyol pasukan terkuat kot. Dengan Torres, Iniesta, Villa, Cassilas dan ramai lagi pemain bertaraf dunia dalam pasaukan Spenyol memang menjadi favorit ramai penyokong bola sepak.

Bagi aku, Sepanyol memang ada kelebihan tetapi dalam bola sepak pasukan 'underdog' selalunya akan bangkit untuk menunjukkan prestasi masing-masing. Pasukan dari asia iaitu Jepun, Korea Selatan, Korea Utara dan Australia selalunya dalam kategori pasukan belasahan tapi mungkin 2002 punya sejarah boleh berulang lagi.

Kalau nak cakap pasal bola memng banyak mahu ditulis tapi memandangkan aku nie bukanlah pemain bola sejati, last main masa form 5. Tue pasal badan makin menemban wakaka.

p/s : agak-agak bila la malaysia nak pergi piala dunia yea huhuu
Salam.

Ulasan

Unknown berkata…
malaysia rasenya kalo aku dh tua pun blom tentu dpt masuk piala dunia...hummm...

bkn xsokong team negara sendiri tp kdg2 kena realistik jugak.. huhu
Hasrol Nizam berkata…
jauh lagi taraf malaysia nk jejak wc..hehe

sokong spain jugak..
Nurul Huda Rahim berkata…
aku sokong xavi! so spain for sure. haha.
Tanpa Nama berkata…
aku main sangat bola2 ni,tapi aku sokong spain r huhu