Lawak Sambung Belajar

Salam.

Awal bulan depan budak budak yang mendapat tawaran IPTA IPTA akan mendaftarkan diri. Selamat berjaya diucapkan kepada mereka yang berjaya. Tadi pun ada terbaca mengenai ujian khas untuk ke sekolah berasrama penuh selain dari UPSR dan PMR.

Makin tahun, sistem pendidikan makin maju, di kawasan aku tinggal maksud aku kampung aku bilangan sekolah makin bertambah, kalau masa aku dulu cuma ada sebuah sahaja. Sekarang kalau tak silap ada 3 buah sekolah....Yang tinggal cuma nak atau tak nak sahaja.

..................................................

Seorang cucu berusia 23 tahun memberitahu datuknya yang beliau mahu menyambung kembali pembelajaran.

cucu : atuk! Saya nak sambung belajar nie..
atuk : eh3..kamu nie..dah tua bangka macam nie baru nak sambung belajar??
cucu : atuk nie orang seyes! Dia buat lawak pulak.. Betul orang nak sambung belajar nie..
atuk : Kamu nak masuk universiti ke?
cucu : atuk nie saya SPM pun tak pergi..macam mana nak masuk Universiti
atuk : Abes tue nak masuk kolej ?
cucu : Uit! Tak hingin saya tuk..
atuk : Ko nie cakap baik3..kang atuk flyingkick kat sini baru tahu..
cucu : Saya nak masuk sekolah tuk...
atuk : ko nie biar betul, umur dah 23 takkan nak masuk sekolah..tak malu ke.
cucu : Tak Tok....Saya nak jadi 'jaga' kat sekolah..sambil buat tugas boleh sembunyi3 dengar cikgu mengajar ABC..
atuk : Terbaik la ko cucu kesayangan aku nie~




p/s : tuntutlah ilmu hingga ke liang lahad
salam..


Ulasan

HafidzaHalim berkata…
bagus..dimana ada kemahuan dctu ada jalan..pakgad pon pakgad laa..gagagaga~
Unknown berkata…
salam zuan~

hehehe.. btl3... mgkin dlm dia jd pak guard tu, dia boleh menerima sedikit ilmu.. :)
myQza berkata…
gatal pulek . nak jadi jaga ada udang di sebalik mee
ISZA berkata…
ilmu tu bukan ada kay U jer kan...

salam ziarah...
Gigi takde pun kene terus belajar.. Sambung master.. Heehee.. Pastu Phd.. Pastu pastu dan pastu.. =)
hasni berkata…
ilmu itu penting kan
chokio_nia berkata…
hahaha..bagus btol si cucu..semangat lagi nak blaja deh..btw btol ke kene mansuhkan upsr sume tu?
azwan berkata…
mcm2 care nak blaja....tp mmg lawak la akakaka
Qib berkata…
adoi.. ingat p skolah betul3
Frodo Baggins berkata…
>>___<<


sambil jadik jaga
boleh jadik jaga yg berhemah
sambil sambil skodeng anak dara
yg cute2. weeeeeeee ~~
NiZaM Limited berkata…
kalo cmtu better pg over sea..jadi pak gad kat Oxford Universiti..lagi mantop..ahaks..
masturah mj berkata…
yess...mmg klakar..btol...tpi bgus cucu die..skurg2nye..die pgi jgk skolah..huhu
~fisha~ berkata…
betul! nak seribu daya, tak nak berjuta dalih en~ :)
Miss FarraAqua berkata…
kih3!

erm~~ dyOrg relax skit la nnt. Kte dulu tak tido mlm buat revisiOn nak UPSR dgn PMR.

Rezeki masing2~
Mungkin de kebaikan nyer kOt ekh..
belaja la selagi mampu dan terdaya..
tapi budak2 skang ni, da ada peluang dorang sia2kan