Si Tedi Buat 'Contest' : Bila Dak Itam Berdialog

Salam.

Entri ini bersempena dengan kontes Blogger TediMalam ni tamat kontes. Cepat join sebelum melepas hadiah hadiah menarik.

Diingatkan bahawa entri ini cuma imiginasi aku sahaja~ Tedi sebenarnya seorang yang lemah lembut disukai ramai!! Dia juga seorang yang cantik rupawan bak puteri gunung ledang~ walau aku belum pernah ketemu tapi firasat tak mungkin salahkan~ Bodek3 wakaka!!

Penggunaan kata nama 'gua' dan 'lu' digunakan kerana amat bersesuaian dengan keadaan masa dan ketika waktu kejadian~ boleh pulak camgitue hehe...


Tedi : Lu apasal nie tam! Gua dah bagi whiskas sebakul lu boleh lentok lagi.

Dak Itam : Penat La Boss! Hari nie gua Off la bos~

Tedi : Lu jangan banyak 'songeh' tam! nanti gua 'tonyeh2' hidung lu, baru lu tau.

Dak Itam : Rilex ar Bos! Gua malas lah bos nak blogwalking~ Nanti masuk lagi blog si Azuan Memandai tue, Dia tue bos tau2 la. Asyik nak tunjuk pandai je~

Tedi : Blogwalking apa jadahnya nie tam! Gua nak ajak lu dangdut la! Dangdut!

Dak Itam : Dangdut Bos! Lagu apa Bos?

Tedi : Lagu 'memori daun pisang! basah waktu jalan jalan~'

Dak Itam : 'Ewaaaaaah~'


Tedi : Aduh aku suruh dangdut! Dia pergi tidur pulak tam nie! Comel la pulak gaya dia tidur~ Muaaahh sekali

Dak itam : Aku pun sayang la kat lu bos~ Muaaaah~ Tdur dulu bos yea~ Zzzzzz

...........

Ini untuk bacaan tuan blog/juri sahaja~ Kamu yang tiada kaitan sila pergi jauh2 haha.

Ok. Sekarang mengenai blog Kadangkala Diam Adalah Lebih Baik. Aku mula memasuki blog tersebut pada bulan 4 atau 5 tahun lepas~ agaknya la. Apa yang menarik dan uniknya pasal blog ini ialah tuan blog yang extra peramah a.k.a suka membalas komen dan extra best penulisannya. Penulisan yang tak perlu bahasa-bahasa yang tinggi. Cukup ringkas dan  mudah difahami.

Tajuk entri yang melekat di hatiku yang putih berkilat ini ialah entri beliau memarahi seorang pengomen yang mengomen mengenai cara beliau jaga kucing kot kalau tak silap~ siap ada satu entri khas untuk pengomen bertuah terbabit hehe. Selain itu, entri yang pasal hormat orang lain itu juga mantap!!

Isu atau tajuk yang boleh buatkan blog kamu lebih menarik! Kalau ikutkan aku yang suka memandai nie~ mungkin isu-isu yang kamu tulis dalam keadaan beremosi. Macam contoh entri yang aku bagi kat atas, dua-dua ditulis masa ko tengah beremosi~ aku teka je nie. Macam ko meransang pembaca untuk turut beremosi~ ko paham ke tak la apa yang aku nak beritahu nie haha.

Saya Mengharapkan Kadangkala Diam itu Adalah lebih Baik akan terus maju dalam dunia blogging walau banyak cabaran dalam dunia tanpa sempadan~ seyes aku tak pandai nak buat slogan haha.

kepada tedi : sila pilih aku sebagai juara dan setiap perkataan dalam entri ini adalah dari aku dan tiada unsur plagiat. Kalau ada yang buat terguris perasaan di hati sanubari. Harap dimaafkan budak yang memandai je nie. 

p/s : nanti dah keluar rezut, jangan lupa roger3 aku~ 

Salam.
  

Ulasan

Unknown berkata…
salam zuan~

hehe... gud luck... :)
Tanpa Nama berkata…
hoho. semoga berjaya :D
Tanpa Nama berkata…
smga meng ya..
hehe
myQza berkata…
penyertaan tidak di terima .

sila baca soalan no. 1 dengan teliti.

sila kemaskini penyertaan sebelum pukul 11.59 malam ini okey?

terima kasih kerana mencuba
2R berkata…
hehee..dialog lawk ;p gud luck ye
Dee berkata…
salam..good luck eh azuan..
gud luck weh...hehehehe..tq lg skali..


░█░░░█░█░▄▀░█▀▀░░░░▀█▀░█░█░█░▄▀▀░ ░█░░░█░█▀░░░█▀░░▄▄░░█░░█▀█░█░░▀▄░ ░█▄▄░█░█░▀▄░█▄▄░░░░░█░░█░█░█░▄▄▀░
Pape ponnnn.. Gud luck.. Heehee.. :)
myQza berkata…
ekekekkeke.. yolah.

penyertaan di terima.

terima kasih atas sokongan..

:)
Qib berkata…
good luckss.. hehe/
bolej jdik penulis skrip nih
♥S@R@♥ berkata…
salam singgah
good luck ea :)