Perkhemahan Di Kenyir..


Salam.

Baru-baru nie, keluarga aku pergi ke sungai di Tasik Kenyir untuk berkhemah. Aku join sekali walau baru sampai di rumah tak sampai sejam.


Perkhemahan selama 2 hari. Pada waktu siang, mandi sungai le hahaa. Memang tak pernah puas mandi sungai ni. Ada jugak yang memancing, tahan pukat bagai. Aku sumpah tak pandai tahan pukat tapi kalau pancing tue masih kira ok. Padahal seekor ikan pun aku tak dapat haha. Malamnya, semua perempuan tidur dalam khemah, yang lelaki tidur luar le. Diskriminasi gender nie wakaka.

Ini hasilnya bila berkhemah camnie, mantap dan besar ikan nie!! Siap ada orang nak beli RM 5oo tapi abang aku tak jual, buat masak asam. Kalah ayam KFC sedapnya haha. Sampai sekarang, aku boleh 'imagine' rasanya macam mana.

Banyak jugak la hasil yang dapat. Apa lagi, bakar la yang paling efektif dalam hutan nie, buat bara api, letak ikan sekeliling, senang pun senang.

Sebenarnya banyak lagi gambar. Tapi internet tengah menyiputkan dirinya. Jadi sampai sini la dulu.

Salam.

Ulasan

sharamli berkata…
tekebil2 teng0k mamat yg pegang ikan tu
myQza berkata…
makan ikan bakar fresh!
nyum!
Nurul Ain berkata…
besarnye ikang..wuwu~
hasni berkata…
sedap ke ikan tu??
xhanyir?
Soulmate angkat.. Aku jadi akak ipar ko jek laa.. Boleh tak? Hehehe..
Mrs Nurul berkata…
aku harap aku ade masa nikmati keindahan tasik sebelum aku mati
pudding pie berkata…
dekat ea?

kiranya tiap2 kalo balik rumah ko gi sana la ek?? best giler dkt dgn rumah
Tanpa Nama berkata…
besaunya ikannnn O_O
nur.sa berkata…
kenyir memang kaya dengan ikan. segar bugar lagik tuh.perghh!
hans berkata…
khemah tu aku kureng
tapi makan ikan bakar tu aku suka
hahaha
hisham berkata…
salam...aku dh lame nk pergi tsk kenyir ni..jeles aku tgk korang...
chokio_nia berkata…
aku ske ikan..tapi mancing jgn harap la..haha